گروه : مذهبی /

شناسه: 2244

29 اسفند 1402 08:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

8 اسفند به میزبانی گنبد برگزار می شود؛ دومین اجلاسیه نماز استان گلستان

دومین اجلاسیه نماز استان گلستان، 8 اسفند ماه در مصلی امام جعفرصادق(ع) گنبدکاووس ، با عنوان " نماز و کاهش آسیب های اجتماعی" برگزار می شود.

به گزارش قابوس نامه، معاون استاندار و فرماندار گنبدکاووس در جلسه ستاد اقامۀ نماز شهرستان با اعلام این افزود: برای هماهنگی ها لازم جهت اجرای این اجلاسیه استانی، بزودی کارگروههایی در فرمانداری تشکیل می شد تا در کنار کارگروههای ستاد دهۀ فجر این موضوع را نیز پیگیر باشند.
عبدالقدیر کریمی اذعان کرد: ما به عنوان مدیران اجرایی باید در کنار وظایف عمرانی و اجرایی خود ، اقدامات فرهنگی ، دینی و مذهبی را نیز که جزء تکالیف و نیاز های ماست پیگیر باشیم.
25 اجلاسیه سراسری در کشور برگزار شده است
مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز گلستان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری 25 اجلاسیه سراسری نماز در  استانهای مختلف ،طی 25 سال گذشته  گفت: سال گذشته این اجلاسیه در قزوین برگزار شد و رهبرمعظم انقلاب یکی از موثرترین راهها در کاهش آسیب های اجتماعی را توجه به معنویات بویژه نماز عنوان کردند و تاکید کردند تا از تمام امکانات استفاده شود تا یک نوجوان یا جوان ما در اقامۀ نماز کاهل نشود.
قاسم محمدی ادامه داد: بیست و پنجمین اجلاسیه سراسری نماز نیز 18 آذرماه امسال در استان البرز برگزار شد و دومین اجلاسیه استان گلستان نیز با اولویت های مواد مخدر، طلاق، فضای مجازی و حاشیه نشینی قرار است در گنبدکاووس برگزار شود.

qaboosnameh 1
وی با اشاره به نقش مهم نماز در کاهش آسیب های اجتماعی با توجه به منویات رهبر انقلاب بر اجرای هر چه باشکوهتر این اجلاسیه تاکید کرد و توزیع بستۀ فرهنگی متناسب با موضوع اجلاسیه، خطبه خوانی با موضوع نماز ،برپایی نمایشگاه عکس را از جمله برنامه این اجلاسیه برشمرد.
محمدی همچنین گفت در این اجلاسیه پیام حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز قرائت خواهد شد.
نگاه به اقامۀ نماز باید کارکردگرایانه باشد
امام جمعه شهرستان گنبد نیز با عنوان سخنی از حضرت علی (ع) در باب مدیریت زمان با شاخص نماز،  به گلایه مندی رهبر انقلاب از وضعیت نماز و اقامۀ نماز در کشور اشاره کرد و افزود: اگر کارکردگرایانه نگاه نکنیم و فقط تعریفی از نماز داشته باشیم به جایی نخواهیم رسید.
حجه الاسلام ترابی در ادامه گفت: مانند عدالت که اگر تنها از آن سخن بگوئیم، قطعا مردم گوششان پر است و بازخوردی نخواهد داشت لذا باید در این باب یک کار مدیریت شده و علمی انجام شود تا مشخص شود مشکلات در حوزه اقامۀ نماز چیست؟
وی تصریح کرد: اگر نقشه ای برای عملیاتی که می خواهیم انجام بدهیم نداشته باشیم و به تعریف بسنده کنبم موفق نخواهیم شد.
باید برای اجلاسیه نماز یک رنگ آمیزی الهی داشته باشیم
حجه الاسلام ترابی با عنوان این تعبیر که باید یک رنگ آمیزی الهی داشته باشیم اذعان کرد: برای بهتر برگزار شدن اجلاسیه نیاز است یک هفته فضا برای پرداختن به این موضوع ایجاد شود.
امام جمعه گنبد با تاکید مجدد بر نگاه کاربردی به مقوله نماز و جایگاه آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد در این حوزه باید به صورت جزء و نه کل تحقیقات میدانی انجام شود وگرنه صرفا با طرح ظاهری اهمیت نماز آثار برون داد بسیار کم و وصل به صفر است.

qaboosnameh 3

qaboosnameh 4


انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو