گروه : مذهبی /

شناسه: 3029

29 اسفند 1402 11:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پنج شنبه 12 اسفندماه؛ گنبد میزبان درب حرمین جوادین(ع) می شود

درب حرمین جوادین(ع) که به همت چندین هنرمند کشور و استان گلستان و با اهداء نذورات مردم خیر استان ساخته شده است، پنج شنبه 12 اسفندماه به همراه تیمی به گنبد آورده می شود.

به گزارش قابوس نامه، در جلسه هماهنگی استقبال از درب حرم مطهر امامین جوادین(ع)، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گنبد مقارن شدن ورود این درب مطهر با ایام فاطمیه را فرصت معنوی مناسبی برای شهرستان دانست که با پیش بینی تمهیدات لازم مردم بتوانند نهایت بهره را از این فضای معنوی ببرند.

20170227 081534
فرهاد شیبک با اشاره به اتفاقات جهان اسلام خصوصا در منطقه خاورمیانه و گروه تکفیری داعش که به جان جهان اسلام افتاده است گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران حامیان داعش در منطقه زمینگیر شده اند و علی رغم نهایت پشتیبانی غرب و کشورهای عربی از داعش با وجود سربازان گمنام امام زمان(عج) و شهدای مدافع حرم و برکت وجود حرم مطهر ائمه در این منطقه باعث شده است که این گروهک تکفیری در باتلاق فرو رود.

20170227 082442وی تصریح کرد: امروز عمق امنیت ملی کشور ما به خارج از مرزها کشیده شده است و به کیلومترها فراتر از مرزها گسترش پیدا کرده است و وجود این حرمین نیز انگیزه ای برای مدافعان و فداکاری سربازان گمنام است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در ادامه سخنانش با تاکید بر اطلاع رسانی گستره برای استقبال از درب حرمین جوادین بر در نظر گرفتن تمهیدات لازم نیز اشاره کرد.
مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات نیز در ادامه اذعان کرد: درب حرمین امامین جوادین(ع) ساعت 16 و 30 دقیقه روز پنجشنبه 12 اسفند وارد گنبد می شود و از مسیر میدان امام علی به میدان 17 شهریور و سپس به سمت بلوار منا به امامزاده منتقل می شود.
رمضانعلی خالقی اضافه کرد: پس از استقرار در امامزاده مراسم مدیحه سرایی و مداحی برگزار می شود و سپس در ساعت 18 و 45 دقیقه به منطقه مسکونی یگان 60زرهی منتقل می شود و در آنجا نیز مراسمی اجرا خواهد شد.
وی همچنین گفت: ساعت 9 صبح روز جمعه نیز درب به روستای قوینلی گنبد و از آنجا نیز به شهرستان کلاله منتقل می شود.

20170227 082433خالقی  یادآور شد برای ورود درب به شهر نیاز به هماهنگی های لازم برای جلوگیری از ترافیک و همچنین استقرار ماشین آتش نشانی و آمبولانس در محلهای ذکر شده و همراهی در طول مسیر است و ایستگاههای صلواتی نیز در امامزاده مسقر شود.
مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات گنبد با دعوت از کلیه مردم و هیئت های مذهبی برای استقبال و شرکت در مراسمات تدارک دیده شده هدف از آوردن درب در شهرستانهای استان را دیدن نتیجه نذورات مردم و بهره مندی مردم ولایتمدار از انوار ائمه و بیشتر شده حب اهل بیت (ع) عنوان کرد.
وی در تشریح درب ساخته شده در استان نیز اظهار کرد: این درب به وزن یک تن با ارتفاع 3 مترو نیم و عرض 2 مترو 60 سانتی متر ساخته شده است که در آن یک کیلو و 500 گرم طلا، 40 کیلوگرم مس و 100 کیلو گرم شیشه استفاده شده است.
خالقی ادامه داد: چوب این درب نیز از کشور برمه تهیه شده است که مقاومت خوبی در مقابل مسائل جوی کشور عراق دارد و بین 350 تا 500 سال استقامت دارد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات گنبد افزود: آب طلا کاری این درب توسط استاد آل داوود از قم ، کار خطاطی توسط عبدالرسول احمد از گرگان، نجاری آن توسط استاد فاضلان از نجاران بنام استان در علی آباد کتول و کار مونتاژ نیز توسط استاد احمدی از هنرمندان اصفهانی به همراه تیم ایشان انجام شده است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو