گروه : مذهبی /

شناسه: 4498

29 اسفند 1402 10:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اولین جلسه ستاد اربعین در گنبد تشکیل شد؛ شهرستان آماده پشتیبانی موکب امامزاده یحیی بن زید(ع) می شود

اولین جلسه ستاد اربعین در گنبدکاووس با حضور امام جمعه ، معاون سیاسی فرماندار ویژه گنبدکاووس و جمعی از مدیران و اعضای ستاد عتبات عالیات شهرستان در دفتر ستاد نماز جمعه تشکیل شد.

به گزارش قابوس نامه، در این جلسه امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به راه اندازی موکب مستقل شهرستان گنبدکاووس با عنوان موکب امامزاده یحیی بن زید(ع) گفت: با توجه به ایجاد این موکب مستقل می توان با اختصاص یک گروه مستند سازی ویژه برای این منظور در راستای فرهنگ سازی این امر مهم استفاده لازم را کرد.

qaboosnameh 4

حجه الاسلام ترابی تصریح کرد: با توجه به اینکه این موکب با ظرفیت مردم و مدیران شهرستان برپا می شود مستند سازی می تواند برای ایجاد روح خاصی که در شهرستان لازم است و هویت بخشی کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم گنبد در سال گذشته تصمیم گرفته شد موکب مستقل گنبد راه اندازی شود و در کنار ثواب آن کارکرد اجتماعی خوبی نیز دارد و می توانیم در کنار آن کار تربیتی و همچنین بحث انسجام را در سایه ابا عبدالله داشته باشیم و با بخش عظیم از مدیریت که در دست ماست می توانیم حاکمیت فرهنگی حسینی را نیز ایجاد کنیم.

در ادامه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با اشاره به تاثیرات جهانی اربعین حسینی اذعان کرد: شهرستان ما نیز به نوبه خود در سال گذشته سهم خود را ادا کرده است .

qaboosnameh 5

فرهاد شیبک ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز که مدیریت موکب به طور مستقل در اختیار شهرستان است شاهد همکاری خوب برای اجرای برنامه های ستاد اربعین  برای پشتیبانی موکب زائران اباعبدالله که شامل 4 کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و پذیرایی ، فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی ،اعزام و پشتیبانی و بهداشت و درمان است، باشیم.

رمضانعلی خالقی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبد نیز با عنوان این مطلب که سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون ریال کمک نقدی و 220 میلیون ریال کمک غیرنقدی کردند از سوی مردم شهرستان به موکب گلستان اهدا شد، افزود: با توجه به این میزان کمک مردمی گنبدکاووس رتبه نخست در استان گلستان را کسب کرد.

qaboosnameh 2

خالقی از افزایش 20 درصدی موکب ها در سال جاری خبرداد و افزود: با توجه به این افزایش سهمیه زائران گلستان از 10 هزار نفر به 15 هزار نفر افزایش یافته است که حمایت و پشتیبانی مردمی و شهرستانی بیشتری را می طلبد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس ادامه داد: از سهمیه ابلاغی به استان، گنبد آمادگی پذیرایی از2 هزار زائر را اعلام کرده است که در کنار بخشی از هماهنگی هایی که ازسوی ستاد اربعین کشور با مسئولان عراقی انجام شده وتسهیلات و امکانات اولیه اسکان که در اختیار برپاکنندگان موکب قرار می گیرد برنامه ریزی های دیگر جهت پشتیبانی و تامین نیازمندی های موکب از سوی شهرستان برای تامین امکانات اسکان و پذیرایی باید انجام شود.

وی همچنین ، تهیه یک هزار تخته پتو و 500 مترمربع موکت، تهیه 40 هزار پرس صبحانه و 40 هزار پرس ناهار را از نیازهای اولیه برای اسکان زائران اربیعن حسینی درموکب امامزاده یحیی بن زید(ع) بر شمرد.

خالقی خاطر نشان کرد: در صورت تائید بازرسان موکب ها که از سوی ستاد بازسازی کشور هستند ، شناسنامه یکساله ای که ابتدای فعالیت موکب ها صادر می شود؛ برای 5 سال تمدید خواهد شد که امیدواریم با پشتیبانیو مدیریت خوب شهرستان این موفقیت برای گنبد حاصل شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو