گروه : مذهبی /

شناسه: 6393

29 اسفند 1402 17:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۷ مسجد شهرستان گنبدکاووس

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ نفر تاکنون برای مراسم اعتکاف در این شهرستان، گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۱۷ مسجد در سطح شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌‎شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, حجت الاسلام علی فتحی ظهر امروز در دیدار مسئولان اجرایی اعتکاف با امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از آغاز ثبت نام اعتکاف تا روز 8 فروردین ماه سال جاری, 513 نفر در گنبدکاووس ثبت‌نام کردند که از این تعداد, 410 نفر خواهر و 103 نفر برادر هستند.

وی افزود: مراسم اعتکاف امسال در 17 مسجد در سطح شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود که از این تعداد 12 مسجد در شهر و 5 مسجد در روستا قرار دارد و از تعداد 17 مسجد, 4 مسجد برای برادران و 13 مسجد مختص خواهران است به جز مسجد روستای قونیلی که هر ساله به صورت تلفیقی خواهر و برادر, به صورت تفکیکی خواهران در طبقه بالا و برادران در طبقه پایین برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: امسال در روز دوازدهم فروردین ماه, در سراسر کشور به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران, سرود جمهوری اسلامی ایران از مساجد پخش خواهد شد.

حجت الاسلام فتحی تاکید کرد: امسال و سال آینده به علت تقارن ایام اعتکاف در تعطیلات نوروزی, اعتکاف دانشجویان و دانش آموزان را نخواهیم داشت.

امام جمعه گنبدکاووس: در اعتکاف مسائل تربیتی و معنوی محور باشد

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: با توجه به هجمه دشمن به مردم ایران به ویژه جوانان باید, محور ما در اعتکاف, مسائل تربیتی و معنوی باشد.

حجت الاسلام محمود ترابی اظهار داشت: فضای مجازی و به ویژه تلفن همراه یک آسیب جدی و سنگین برای جوانان است و برای اجرای مسائل تربیتی و معنوی در مراسم اعتکاف ممنوع شود و در تصمیم‌گیری از ممنوعیت این وسیله مقاومت کنید, هر چند تعداد افراد معتکف کاهش یابد.

وی افزود: در مراسم اعتکاف باید شرایط تربیتی, معنوی و پرورشی فراهم شود و تجربه ثابت کرده, هیچ موقعیتی مانند, اعتکاف دارای اثرگذاری مثبت و جامع در انسان‌ها به ویژه جوانان ندارد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: از عجایب اعتکاف این است که این مراسم با اعتکاف مادر امیرالمومنین(ع) در خانه کعبه برای تولد نخستین امام مسلمین همزمان شده, که نخستین و آخرین اعتکاف عالم در کعبه بود.

حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: باید از این فضای گسترده یکجا جمع شدند به ویژه حضور جوانان در این تجمع‌ها در جهت افزایش معنویت و گسترش مسائل تربیتی بهره برد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو