گروه : ورزشی /

شناسه: 1515

09 فروردین 1403 19:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مرکز پرورش اسب در گنبدکاووس افتتاح شد

پروژه پرورش اسب با اعتبار بالغ بر 60 میلیون ریال از سوی بخش خصوصی و تسهیلات صندوق کارآفرینی استان گلستان، در گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش قابوس نامه، این مرکز در زمینی به مساحت 3 و نیم هکتار راه اندازی شده است که در حال حاضر در یک هکتار آن 50 راس اسب از نژاد های ترکمن، دوخون و ترو برد پرورش داده می شود.
اعتبار صرف شده در این طرح 63 میلیارد ریال است که 4 میلیارد ریال آن به عنوان تسهیلات از سوی صندوق کار آفرینی استان در اختیار مجری طرح قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت تعاونی سمند صحرای گلستان به عنوان مجری طرح به خبرنگاران گفت: این مرکز در راستای توسعۀ صنعت پرورش اسب راه اندازی شده است و اگر این صنعت به درستی مدیریت شود به یکی از پردرآمد ترین صنعت ها در این منطقه تبدیل خواهد شد.
IMG 1998
یعقوب آوری در تشریح طرح های آتی این مرکز پرورش اسب نیز گفت: در نظر داریم در آینده ای نزدیک بخش های دیگری برای پرش اسب ، استفاده تفریحی از مرکز و ایجاد شرایط لازم برای سوارکاری مردم را در این مرکز مهیا کنیم.
گفتنی است با توجه به واگذاری مدیریت کورس اسبدوانی به استان گلستان، نگاه به پرورش اسب به عنوان یک صنعت پیشرو در کنار اسبدوانی می تواند سهم به سزایی در چرخاندن اقتصاد استان داشته باشد و ایجاد اشتغال، افزایش سطح درآمد جامعه سوارکاری از پیامدهای نگاه صنعت گونه به این حرفه است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو