گروه : ورزشی /

شناسه: 3619

09 فروردین 1403 23:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر هیئت سوارکاری گلستان:  هفته دوم مسابقات اسبدوانی بهاره کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود

دبیر هیئت سوارکاری استان گلستان گفت: هفته دوم مسابقات اسبدوانی بهاره کشور فردا در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

به گزارش قابوس نامه, حکیم ایگدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: هفته دوم رقابت‌های کورس بهاره گنبدکاووس فردا در 6 دور در مسافت یک‌هزار متری در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات از ساعت 14:30 دقیقه آغاز می‌شود، افزود: برای رقابت‌های هفته دوم، چابکسواران با 48 راس اسب اعلام آمادگی کردند.

دبیر هیئت سوارکاری استان گلستان تصریح کرد: به برترین‌های هفته دوم مسابقات، 71 میلیون و 750 هزار تومان جایزه اهداء می‌شود.

وی همچنین افزود: رقابت‌های کورس بهاره آق قلا نیز از جمعه گذشته آغاز شد که به علت بدی شرایط میدان سوارکاری آق قلا جمعه گذشته مسابقات را در گنبدکاووس برگزار کردیم.

ایگدری با بیان اینکه در مسابقات کورس بهاره گنبدکاووس اسب‌هایی از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد با هم رقابت می‌کنند، تاکید کرد: در فصول مختلف  مسابقات سوارکاری در پیست‌های سوارکاری شهرستان‌های آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس در استان گلستان برگزار می‌شود.

دبیر هیئت سوارکاری استان گلستان با اشاره به اهمیت سوارکاری در تعالیم اسلامی و جایگاه ویژه آن در فرهنگ ایرانی و به ویژه قوم ترکمن، اظهار کرد: ورزش سوارکاری سبب احیای سنت‌های بومی و محلی و جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان گلستان می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو