گروه : ورزشی /

شناسه: 5461

29 اسفند 1402 09:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس: کمبود امکانات مهم‌ترین دغدغه ورزش کوهنوردی شهرستان گنبدکاووس است

رئیس ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس گفت: همه کوهنوردان باتجربه, دوره‌های آموزش تخصصی امدادرسانی را گذراندند, اما مهم‌ترین دغدغه ورزش کوهنوردی در شهرستان گنبدکاووس, عدم امکانات مورد نیاز به ویژه در زمان وقوع حادثه است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گنبدکاووس, ابراهیم غفاری در همایش کوهنوردی شهرستان گنبدکاووس در دانشگاه شمس اظهار داشت: در حال حاضر 3 باشگاه سازمان یافته و بیش از 20 باشگاه غیر سازمان یافته در شهرستان گنبدکاووس در حوزه کوهنوردی فعال و 3 هزار نیرو غیر سازمان یافته در این رشته فعالیت می‌کنند.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس افزود: همه کوهنوردان باتجربه, دوره‌های آموزش تخصصی امدادرسانی را گذراندند, اما مهم‌ترین دغدغه ورزش کوهنوردی در شهرستان گنبدکاووس, عدم امکانات مورد نیاز به ویژه در زمان وقوع حادثه است و بنا داریم تا شرایطی فراهم کنیم, تا  از سازمان‌های مرتبط در جهت تجهیز امکانات بهره ببریم.

وی افزود: نشست ها و جلساتی را با این رشته برگزار شده تا مسائل و مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و در حد توان اداره ورزش و جوانان بتوانیم این مشکلات را کاهش و یا مرتفع کنیم.

غفاری تصریح کرد: نخستین همایش تخصصی کوهنوردی در سال جاری, امروز برگزار شد و در این همایش از اسطوره کوهنوردی ایران, عظیم قیچی‌ساز, عضو ایرانی, باشگاه 8 هزاری‌های جهان تجلیل شد.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در شهرستان گنبدکاووس, 45 هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف وجود دارد و اغلب جاذبه‌هایی در رشته خود برای رقابت دارد, اما رشته کوهنوردی, رشته قابل رقابت نیست و کوهنوردان با تجربه و فعال برای مردم کشور ما شناخته شده نیستند.

غفاری گفت: عدم شناخت مردم از قهرمانان رشته کوهنوردی, از ضعف ما مدیران حوزه ورزش است و ما مدیران باید, جایگاه واقعی این قهرمانان را به مردم بشناسانند.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: امید داریم نیروهای غیر سازمان یافته را در قالب باشگاه, به شکل سازمان یافته مدیریت کنیم و بتوانیم با رایزنی با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط, امکانات مورد نیاز این رشته را تامین و تجهیز کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو