شناسه: 1752

10 فروردین 1403 19:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در راستای اجلاسیه 4000شهید استان گلستان انجام شد؛  میثاق با شهدا در فضای مجازی

مقام معظم رهبری حفظه الله: «کنگره ای تدارک ببینید پر مغز، پرمعنی، فقط هم به ذکر گذشته اکتفا نکنید، خطوط آینده را ترسیم کنید، طوری که هر کس این کنگره را می بیند یا از آن مطلع می شود احساس کند که یک راهی جلوی او باز شده برای پیمودن و به خصوص جوان های ما.»

به گزارش قابوس نامه به نقل از سنگر مجازی، متاسفانه امروز در کشور شاهد یک ولنگاری فرهنگی هستیم که شهدا می توانند فرصت خوبی برای انسجام بخشی به برنامه های فرهنگی باشند. از ۴۰۰۰ شهید استان گلستان آثار ۳۹۲۹ شهید جمع آوری شده که بعد از تدوین ، تجزیه و تحلیل به مرحله بهره برداری رسیده و پرتالی در این بخش در حال راه اندازی است تا این آثار در اختیار همه مردم قرار گیرد تا هر کسی نسبت به هر شهیدی اطلاعاتی خواست به راحتی بتواند دسترسی داشته باشد که تور زیارت مجازی از مزار شهدا هم در این بخش پیش بینی شده است.

یکی از کارهای مهمی که تاثیر خوبی در مباحث فرهنگی داشته ، تالیف ۱۰۰ جلد کتاب است که در حوزه ایثار و شهادت این توفیق را داشته ایم که آن را آماده چاپ نماییم و در دیداری که شورای سیاست گذاری اجلاسیه با مقام معظم رهبری خواهند داشت توسط حضرت آقا این صد جلد رونمایی و به تشخیص ودست خط ایشان  تقریض خواهد شد.

تولید سریال ۱۳ قسمتی «بازگشت» با موضوع دفاع مقدس ، تولید فیلم کوتاه «این خانه پلاک ندارد» و تولید انیمیشن «چهار تن از سرداران شهید سپاه استان» از دیگر فعالیتهای انجام گرفته در راستای اجلاسیه است. همچنین المپیاد ورزشی استان را با حضور ۲۸۰۰ جوان و نوجوان گلستانی در ده رشته ورزشی با حضور وزیر سابق ورزش و جوانان در تابستان برگزار نمودیم که یک گره خوردگی خوبی در بین این عزیزان به مناسبت اجلاسیه به وجود آمد.

یادواره های شهدا در حوزه های مختلف روستایی و شهری و یگانی را برگزار نمودیم و با توجه به اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقامتی اقدام و عمل نامگذاری شده است در این راستا یک نماد اقتصاد مقاومتی استان گلستان که فرش دستباف است را با سنتی ترین سبک بافت آماده نمودیم که طرح های اجلاسیه، جغرافیای طبیعی استان و حضور اقوام مختلف در دفاع مقدس در این فرش نقش بسته است.

نکته دیگری که در حوزه فرهنگی توانسته ایم کار کنیم تهیه یک متن حماسی توسط شعرای استان و مبتنی بر ایثار و حماسه مردم گلستان است که توسط ۷ شاعر گلستانی تهیه و توسط خواننده محبوب کشورمان آقای گلریز خوانده و در روز اجلاسیه این ترانه رونمایی و اجرا خواهد شد . تندیس یادبود شهدای استان گلستان به دست گلستانی های هنرمند تهیه و تولید و در دیدار خانواده شهدا به آنها اهدا خواهد شد. با توجه به اینکه ۴۹ شهید از شهدای منا مربوط به استان گلستان بود لذا یادواره شهدای منا را برنامه ریزی نمودیم همچنین با همت مسئولین استانییادواره شهدای مدافع حرم استان را نیز برگزار کردیم.

یکی از پروژه های استانی ما دهکده مقاومت است که آکنده از فضایی از ظرفیتهای هنری ، تبلیغی ، فرهنگی و ورزشی و متبادر کننده مباحث دفاعی و مقاومتی برای بینندگان خواهد بود و در این زمینه کارهای بسیار دقیقی صورت گرفته و مطالعات زیادی انجام شده و به دلیل اهمیت موضوع کار به سطح ملی رسانده شده تا با استفاده از کارشناسان کشوری و مشاوره از آنان طرح دهکده مقاومت را تنظیم و شروع به کار نماییم.

با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی که در استان در بین برخی از خانواده ها وجود دارد هدیه ای از طرف ۴۰۰۰ شهید استان تهیه و با نمادی که هیچ شناختی نسبت به خانواده معسر پیدا نشود در اختیارشان قرار خواهد گرفت و هر معسر به نمایندگی از یک شهید پشتیبانی خواهد شد.

بخش اختصاصی اجلاسیه در حوزه مسائل اختصاصی ۱۴ برنامه به صورت متمرکز حول این اجلاسیه انجام خواهد شد که اولین برنامه آن جشنواره ملی فیلم کوتاه است که در سیزدهم و چهاردهم آذرماه برگزار میگردد و این اتفاق بزرگی است که دست اندرکاران حوزه فیلم و کارگردانهای و هنر پیشه های معتبر ملی در این جشنواره شرکت خواهند کرد و تاکنون ۳۲۰ اثر به جشنواره ارسال شده است. جهت بهره مندی همه گلستانی های مقیم تهران از این اجلاسیه، یادواره سرداران و چهارهزار شهید استان گلستان در تهران با عنوان لاله های گلستان در باغ موزه دفاع مقدس تهران خبر داد که در سه شنبه ۲۵ آبان برگزار خواهد شد.

یادواره شهدای دانشجو در شانزدهم آذر ماه (روز دانشجو) ، یادواره ۶۰۰ شهید اهل سنت در هفدهم آذر ماه ، گرامیداشت ۷۲ شهیدطلاب و روحانیون استان در هجدهم آذر ماه  ، برگزاری یادواره شهدای کارمند در بیستم آذر ماه در مرکز استان ، نمایش رزمی جهت تداعی کردن مباحث ۸ سال دفاع مقدس در ۵ روزمتوالی از هفدهم تا بیست و یکم آذر ماه در مرکز استان ، برپایی تلاوت نور در بیست و دوم آذر ماه در شهرستان آزادشهر، تجمع بزرگ رزمندگان در بیست و سوم آذر ماه در شهرستان گنبد و تجمع بزرگ اسوه های صبر با حضور دختران و همسران شهدای استان در شهرستان علی آباد کتول خبر داد.

نصب پرچم متبرک شده به قبر سیدالشهدا بر سر در منازل شهدا در هجدهم آذر که توسط زائرین اربعین متبرک شده و نماد ایثار و مقاومت و ارزشهای این کشور است توسط روحانی مسجد، نخبگان ، دانشجویان و فرهیختگان و مردم هر محله بر سر در منازل شهدا انجام خواهد شد.

ویژه برنامه روز اجلاسیه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی در محل نمایشگاه بین الملی استان در روز بیست و پنجم اذرماه برگزار خواهد شد.


جهت میثاق با شهداء و شرکت در مانور اینجا را کلیک کنید .

950824 misagh instayi web
برنامه زمانبندی اجلاسیه چهارهزار شهید استان گلستان :

barnameha jpj

معرفی سایت و کانال کنگره شهدای ۴۰۰۰شهید استان گلستان :

www.4000shahid.ir  سایت

https://telegram.me/shahid4000 کانال تلگرام

http://sapp.ir/golestan کانال سروش ایرانی

 

Capture

 

ویدیو – جهت انتشار :

تبلیغات گرافیکی – جهت انتشار :

این تصاویر با کیفیت بالا جهت استفاده و انتشار در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و … طراحی و بارگذاری شده است. شما عزیزان میتوانید بر حسب نیاز، هر یک از تصاویر زیر را با توجه به ابعاد ، ذخیره کرده و در مکان مناسب بارگذاری و به انتشار برسانید.

profile1 logo-ejlasie profile1-bg 

profile2sefid kasebeamin-ads profile2sefidbg 

atrack-ads radkana-ads telegram4000shahid 

titrazad-ads kalalehkhabar-ads toobagolestan-ads

جهت میثاق با شهدا ء و شرکت در مانور اینجا را کلیک کنید .
tozih

نویسنده :

نظرات
آرشیو