شناسه: 3163

09 فروردین 1403 21:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به یاد شهیدان برگزار شد؛ آبروی محله ای به یاد شهید دانش آموز عبدالقدیر پاریاو/تصاویر

آبروی محله ای دیگر به نام و یاد شهید دانش آموز عبدالقدیر پاریاو در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش قابوس نامه؛ این مراسم که در پارکی به نام شهدای بهار و در روبروی منزل شهید برپا شده بود با خاطره گویی از شهید و شهادت در محله شهید دانش آموز پاریاو همراه بود، زهرا سادات کریمیان  شعر پدرش را که با بند "محلمون بهاره/شهیداش بی شماره" آغاز می شود را سرود و به اجرای قسمتی از زندگی نامه شهید پرداخت و نشان داد که مسیر ایثار و شهادت در دلهای نسلهای بعدی این انقلاب زنده و پرطراوت است.
مادر و برادر شهید که میهمانان ویژه این مراسم بودند از چاپ دوم کتاب عروج در نیزار برگرفته از زندگینامه شهید پاریاو با طرح جلد جدید و بازنگری مجدد رونمایی کردند.

qaboosnameh 2


این مراسم با قرائت دلنوشته ای از نویسنده گنبدی سید علی کریمیان در وصف شهدا ویادمان مناطق عملیاتی و دکلمه خوانی یارمحمدی نیز معطر شد.
عبدالغدیر پاریاو نوجوان محصلی که کلاس درس و مشق را رها نموده و برای دفاع از ناموس و وطنش به جبهه های حق علیه باطل شتافت .
ابتدا به علت جثه ریز و سن کمش اجازه اعزام به او نمی دادند اما با سماجتی که از خود بخرج داد مسئولین ثبت احوال را وادار نمود تا یک سال سن او را بزرگتر نمایند تا بتواند به جبهه اعزام شود.

 در نهایت در عملیات کربلای ۴ در منطقه عملیاتی شلمچه – ام الرصاص آسمانی شد و بعد از چندین سال پیکر مطهرش به وطن بازگشت و طی یک تشییع جنازه با شکوه در کنار سایر رفقای رزمنده شهیدش در مجاورت حرم مطهر یحیی بن زید(ع) به خاک سپرده شد.

qaboosnameh 1


qaboosnameh 2

qaboosnameh 2

qaboosnameh 2

qaboosnameh 2

qaboosnameh 2

qaboosnameh 2

qaboosnameh 2

qaboosnameh 2

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو