شناسه: 2821

01 اردیبهشت 1403 13:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 زندگینامۀ "شهید محمد بهمنی" از شهدای 20 بهمن 57

شهید محمد بهمنی شیره جینی ، یکی از شهدای پر افتخار گنبد است که در واقعه 20 بهمن در این شهرستان، به شدت مجروح می شود و شدت این جراحت تنها مهلت زندگی در سه روز از دوران شیرین پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به او می دهد .

به گزارش قابوس نامه، محمد بهمنی شیره جینی درهشتم فروردین ماه 1338 در شهر گنبدکاووس در خانواده ای زحمتکش و با ایمان متولد شد، او به علت فقر خانواده از تحصیل محروم شد و زمانی که احساس کرد باید در تامین معاش خانواده نقشی داشته باشد طبع بلند و مناعت طبعش باعث شد برادران کوچکتر را به تحصیل  دعوت کند و در عوض خودش کار کند.
محمد همواره چهره ای گشاده و سیمایی خندان داشت در روابط اجتماعی و در برخوردهایش با بستگان، دوستان صمیمی و خون گرم بود.
 او شیفته کمک به ضعفا و تشنه خدمتگزاری به همنوعان بود و در این راه سر از پا نمی شناخت.   
"محمد بهمنی"از هفت سالگی با گل و آجر و آهک سرو کار داشت  و درساخت بسیاری از بناهای مسکونی شهرمان با دریافت دستمزدی ناچیز کار می کرد تا اینکه در 15 سالگی بنای ماهری شد.
آغاز مبارزات
او در جریان انقلاب به تاسی از دیگربرادران و خواهران خود با روحیه ای انقلابی در هر تظاهر ضد رژیم شرکت می کرد و در واقع از مبارزان خیابانی بود و همیشه به پیروزی انقلاب و سرافرازی اسلام می اندیشید و به مبانی رهبری امام خمینی افتخارمی کرد.
وقتی روز 20 بهمن روز حماسه آفرین رزمندگان فرا  می رسد این مبارز جوان گنبدی نیزغافل از توطئه مزدوران رژیم و حامیان قانون اساسی شاهنشاهی به خیابان می آید و در مقابل هجوم سیل آسا و مغول وار آنان نشان  میدهد که فردی انقلابی با بینش مکتبی است.
 او با روحیه انقلابی خود این تهاجم را خطری جدی احساس می کند و حس انتقامش تحریک می شود و تمامی قدرت خود را که  ناشی از قدرت اسلام و تجلی ایمان بود علیه مهاجمین بکار می گیرد و دو برادر جوان دیگرش  نیز به او ملحق می شوند.
دردرگیریهای روز 20، مزدوران با ضربات متوالی دشنه و تبر و چماق هر سه برادر را نقش بر زمین می کند و همراه دیگر مجروحان به بیمارستان منتقل می شوند اما او تا آخرین لحظات و در زمان مجزوحیت همواره روحیه خود را حفظ کرد و حتی به بردران و دیگر مجروحین روحیه می داد.
شوق کوتاه پیروزی و لبیک به ندای حق
وقتی در شامگاهان 22 بهمن پیروزی انقلاب در شهر جشن گرفته می شود و مردم در خیابانها به شادی می پردازند و غریو شادی و هلهله مردم همراه با بوق وسایل نقلیه فضای بیمارستان را نیز در بر می گیرد او متوجه پیروزی انقلاب می شود و با اصرار خود را به  پشت بام ساختمان بیمارستان ،مشرف به خیابان می رساند و با بلند کردن دو انگشت به علامت پیروزی به مردم شهر خود تبریک و تهنیت می گوید و با جان و دل می گوید که به آرزویم رسیدم.
اما این شادی و زندگی در دوران حیات انقلاب تنها سه روز به طول می انجامد و سه روز بعد به درجه رفیع شهادت نائل می شود .
شهید محمد بهمنی شیره جینی در واقع عنصری مفید برای خانواده و عنصری موثر در مبازرات انقلابی گنبدکاووس،برای ملت و کشور بود و برای تحقق اهداف انقلاب و آرمانهای ملت همواره جان بر کف تلاش کرد تا به این افتخار نائل شد./ روحش شاد
گزارش از سیدعلی کریمیان
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو