شناسه: 2878

09 فروردین 1403 15:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندارویژۀ گنبدکاووس: شهدای زن گنبد مظلوم واقع شده اند

فرماندارویژۀ گنبدکاووس در دیدار با فرزندان شهدای زن گنبد گفت: این شهدا مظلوم واقع شده اند و آنطور که باید در شهرستان معرفی نشده اند.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی با اشاره به شهادت این زنان به همراه تعدادی از مردان در روزهای پایانی منتهی به پیروزی انقلاب و اوایل پیروزی را بسیار مظلومانه خواند و برلزوم برگزاری آئین گرامیداشت شهدایی که به دست چماق به دستان مزدور پهلوی در 20 بهمن و جنگ گنبد به شهادت رسیدند تاکید کرد.
دختر شهیده طیبه صداقت، اولین  شهید زن گنبد در این دیدار نحوه شهادت مادرش را تشریح کرد و گفت: من 9 سال بیشتر نداشتم که چماق به دست ها در محله بهارگنبد به خیابان ریخته بودند و وارد خانه ما هم شدند ،مادر سعی کرده بود با تکه آجرهایی که در حیاط بود از خود دفاع کند و آنها را بیرون کند اما آنها با شلیک گلوله مادرم را که باردار بود در 33 سالگی به شهادت رساندند.

qaboosnameh 1
زهرا شفایی در این دیدار با تائید سخنان فرماندار مبنی بر مظلومیت شهدای زن گفت: متاسفانه هنوز به شهدای زن به خوبی پرداخته نشده است و ما از این طریق نتوانستیم حتی برای ادامه تحصیل خواهرم کمکی دریافت کنیم و او با هزینه شخصی و فروش تکه ای زمین که داشت توانست هزینه تحصیل خود را تامین کند.
وی ادامه داد: پدرم" عوض شفاهی" نیز 43 روز بعد از شهادت مادرم در 6 فروردین و در جنگ با منافقان به شهادت رسید.

qaboosnameh 3
در دیدار دیگر، تنها فرزند شهیده فاطمه ابراهیمی از دیگر شهدای زن گنبد نیز، مادرم 48 سال داشت که هنگام برگشت از محل کار خود از سوی منافقان از ناحیه گردن مورد اصابت گلولۀ قرار گرفت و به شهادت رسید.
سهیلا شکوری ادامه می دهد: من 14 سال بیشتر نداشتم و تنها فرزند خانه بودم و از این حادثه اطلاعی نداشتم و چند روز در منزل منتظر ماندم تا دایی ام به سراغم آمد و یکبار به بهانه روز رای گیری 12 فروردین و یکبار به بهانه گمشدن مادرم شناسنامه مادر را خواست و من را هم همراه خود برد، اما کم کم در راه مجروحیت مادر و بعد هم شهادتش را مطرح کردند.

qaboosnameh 4
او ادامه داد: بعد از شنیدن خبر شهادت مادر، حال خوشی نداشتم به بیمارستان گنبد سر زدیم و سردخانه ها و پیکرهایی که تو حیاط گذاشته بودند را دیدیم اما مادرم در بین آنها نبود ، من را که حالم دیگر بد شده بود به منزل دایی بردند و بعد از جستجو، پیکر مادرم را در سردخانه ای در آزادشهر پیدا کردند و به سرعت در گنبد تشییع و به خاک سپرده شد.
این فرزند شهیده گنبدی نیز از عدم توجه به شهدای زن در شهرستان انتقاد کرد و گفت: تا کنون تنها سپاه و بسیج بوده که در مواقع مختلف از ما یاد کرده است و هر جا نیاز به کمک داشتیم به ما یاری رسانده است و هیچ ارگان دیگری حتی بنیاد هم سراغ ما نمی آید.

qaboosnameh 5
در این دیدار فرزندان شهدای زن برای معرفی بیشتر این شهدا در شهرستان خواستار نامگذاری مدرسه ای به نام این شهدا شدند که فرماندار ویژه گنبد نیز قول پیگیری این درخواست را داد.
همچنین نماینده بنیاد شهید متعهد شد طی 10روز آینده جمعبندی خود از وضعیت خانوادهای شهدای زن و خدماتی که باید به آنها داده شود ، ارائه کند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو