شناسه: 5270

29 اسفند 1402 15:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شهید شاخص سال ۹۶ که بود؟

امروز مصادف با سالگرد شهادت سردار سرلشکر سید محمد سعید جعفری اولین فرمانده بسیج و سپاه در کرمانشاه است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از روزنامه جوان، امروز مصادف است با سالگرد شهادت شهید سرافراز و مجاهد فی سبیل الله، بسیجی مخلص و ولایتمدار، پاسدار و طلبه جوان و اولین فرمانده بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمانشاه سردار سرلشکر سید محمد سعید جعفری که با هوشمندی سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان شهید شاخص سال 96 کشور انتخاب و معرفی شده است.

این اقدام هوشمندانه و سنت حسنه از یک سو و انتخاب چهره‌هایی بصیر، ولایتمدار، انقلابی و الگو برای همه نسل‌ها از سوی دیگر، مسئولیت ما را در شناخت و معرفی هرچه بیشتر این انوار بهشتی به نسل‌های جدید بیشتر می‌کند. شهید سید محمد سعید جعفری اسطوره تقوا، انقلابی‌گری و بصیرت و سیدالشهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان کرمانشاه، چهره‌ای برجسته، دارای اندیشه عمیق انقلابی و ذوب حقیقی در ولایت بود و کنار سیادت و معرفت ذاتی خانوادگی، فضائل شخصیتی و عمق نگاه استراتژیک و فرهیخته‌اش در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و علمی و حتی ورزشی، وی را به شخصیتی فرهیخته، خداباور، معناگرا، دلداده اهل بیت(ع) و حامی مردم محروم و مستضعف مبدل ساخته بود. زندگی سراسر حادثه شهید سعید جعفری برای بسیاری از انقلابیون حقیقی درس است و مانایی وی از این جهت است که خدا می‌خواهد عظمت و بزرگی روح و اندیشه‌اش همیشه جاری و ساری باشد.

نبرد کلامی و بصیرانه شهید جعفری در مبارزه با کفار، جریان نفاق و گروهک‌های ضدانقلاب و مارکسیست و منافقین در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، افشاگری‌های انقلابی و تاریخی‌اش درباره ماهیت جریان فتنه و نفاق و رجعت‌طلب‌هایی که منطقه را آماج دروغ‌پردازی و سوء استفاده قرار داده بودند، تشکیل و راه‌اندازی نخستین هسته‌های مقاومت مردمی در استان کرمانشاه، تشکیل بسیج مستضعفین در غرب کشور، نخستین فرمانده بسیج در استان کرمانشاه، نخستین فرمانده سپاه کرمانشاه، تشکیل هسته‌های خدمت‌رسان به محرومان و مستضعفان، شرکت در حماسه بازپس‌گیری پادگان سنندج که مقام معظم رهبری از آن به‌نیکی یادکردند تنها بخشی از خدمات این رعناجوان ولایتمدار در عمر کوتاهش بوده است.

رهبر فرزانه انقلاب نیز با عنایت به این خدمات و تلاش‌های پاسدار و طلبه مجاهد و بسیجی و نگاه ژرف و آینده‌نگرانه خود در سفر به کرمانشاه درباره شهید سعید جعفری، فرمودند: «شهید سید محمد سعید جعفری، شهید پیشرو و پیشتاز با جمع رفقای خودش رفتند از پادگان لشکر سنندج دفاع کردند، فهمیدند که معنای این دفاع چیست، تسلط ضدانقلاب بر یک پادگان نظامی معنایش چیست. این زود فهمیدن، به‌وقت فهمیدن، به‌هنگام عمل کردن و پاسخ به نیاز دادن این آن نقطه برجسته‌ای است که نباید مغفول بماند».

مرحوم آیت‌الله سید مرتضی نجومی(ره) عالم فرزانه و هنرمند برجسته جهان اسلام که از نزدیک با این شهید سرافراز حشر و نشر داشتند نیز درباره وی فرمود: شهید سعید جعفری اگر می‌ماند در سپاه سرداری بی‌نظیر و در حوزه مجتهدی عالی‌مقام بود و به‌راستی هرچه در حق او تکریم شود، شایسته و سزاوار است. بسیاری از بزرگان دیگر نیز درباره این شهید نظراتی عجیب و قابل توجه دارند آنجا که امیر دل‌ها سپهبد شهید علی صیاد شیرازی می‌گوید: «آغاز آشنایی من با ایشان (شهید جعفری)، آغاز آشنایی با مربیان دینی بود، سعید برای من همچون پلی بود به دنیای معرفت و معنویت».

به‌هرجهت امسال سال سعید است و سعادت همه ما این است که در سایه‌سار ولایت، امنیت و اقتدار میهن و مردم سرافراز ایران را مدیون سروهای سرافرازی چون سعید جعفری‌ها هستیم که با تشخیص به‌موقع، اقدام و عمل به‌موقع و بهنگام، خداباوری و ولایتمداری آگاهانه با نگاهی ژرف و عمیق در قاموس حزب‌الله به میدان آمدند و از اعتبار، مرزهای عقیدتی و ایمانی و سرزمینی‌مان دفاع کردند. سالگرد شهادت سعید جعفری عزیز را در حالی گرامی می‌داریم که امروز بیش از گذشته نیازمند بصیرت و اقدام حزب‌اللهی سعیدهایمان هستیم و اکنون که همه جبهه کفر و استکبار و استعمار و نفاق در یک جبهه در برابر شیربچه‌های ایران در همه ممالک اسلامی و حتی غیراسلامی سر تعظیم فرود آورده‌اند، ما نیز همواره به شهدا و راه شهدا رجوع کرده و ولایتمداری‌مان را با بصیرت توأم با زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی تکمیل کنیم و در این مسیر فرزندان‌مان را بیش از پیش آگاه سازیم.

*رسول شکری‌نیا

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو