شناسه: 6629

29 اسفند 1402 12:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تصاویری از سردار سلیمانی به مناسبت روز جانباز

صفحه اینستاگرام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به مناسبت روز جانباز عکس‌هایی از دست راست ایشان که در جنگ تحمیلی مجروح شده است، به اشتراک گذاشت.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفحه اینستاگرام سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت روز جانباز با انتشار پستی، به جانباز بودن ایشان اشاره کرد. در این پست، عکس‌هایی از دست راست حاج قاسم که در جنگ تحمیلی مجروح شده، به اشتراک گذاشته شد.

سردار سلیمانی در طول دفاع مقدس فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. پس از پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷، این لشکر به فرماندهی ایشان به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشرار و قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. قاسم سلیمانی از سال 76 به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و تا الآن در این سمت مشغول مجاهدت بوده است. وی همچنین در ۴ بهمن ۱۳۸۹ از دست فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. رهبر معظم انقلاب در تقدیر از عملکرد سردار سلیمانی، از او به‌عنوان «شهید زنده» نام برده‌ است.

حضرت ابوالفضل عباس(ع)، فرزند امام علی(ع) و حضرت ام‌البنین(س) هستند که در چهارم شعبان سال 26 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند. ایشان به گونه ای پرورش یافتند که با مجاهدت در کنار برادر بزرگشان امام حسین(ع) به مظهر غیرت، ایثار و شجاعت بدل شدند. چهارم شعبان که روز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) است، در تقویم ملی ما به نام روز جانباز نام گذاری شده است.

در ادامه عکس‌هایی که صفحه اینستاگرام سردار سلیمانی از دستان مجروح ایشان به اشتراک گذاشته را مشاهده می‌کنید.

پ

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو