شناسه: 2681

31 فروردین 1403 15:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون هواشناسی گلستان مطرح کرد  کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا در گلستان/احتمال اختلال تردد در محورهای کوهستانی گلستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: دمای هوای استان گلستان تا پایان هفته ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد که سبب بارش برف در بیشتر مناطق استان از اواخر هفته خواهد شد.

به گزارش قابوس نامه، محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: بررسی الگوهای پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه سرد و بارشی از اواخر وقت امروز به استان گلستان نفوذ کرده و سبب وزش شدید باد، مواج شدن دریا و ابری شدن آسمان از امشب در سراسر استان گلستان می‌شود. نفوذ این سامانه سبب بارش های پراکنده باران، در ارتفاعات بارش پراکنده برف و پدیده مه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: از بامداد روز پنج‌شنبه با تشدید جریانات سرد و مرطوب در سطح زمین، وزش شدید باد، مواج و طوفانی شدن دریا، بارش باران در سراسر استان و مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در استان گلستان تا روز جمعه بین 6 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به این وضعیت برای بعدازظهر پنج شنبه تا اواخر روز جمعه علاوه بر مناطق کوهپایه ای و کوهستانی، بارش پراکنده برف در مناطق سردسیر استان نیز پیش‌بینی می‌‍شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: در این مدت به علت بارش برف، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و از بعدازظهر پنج شنبه تا اواخر روز جمعه، اختلال در تردد برخی از جاده‌های بین شهری استان نیز پیش‌بینی می‌شود.

رحمان‌نیا گفت: با توجه به نفوذ این سامانه سرد به استان، ارتفاع موج در دریای خزر به بیش از 2 و نیم متر می‌رسد و حداکثر سرعت باد 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو