شناسه: 5401

31 فروردین 1403 03:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات: علما با آگاهی از فضای مجازی تولیدات جذاب و مخاطب‌پسند به جامعه ارائه دهند/ فعالیت بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی در سطح کشور/ طراحی ۲۷۰ نرم‌افزار موضوعی نماز با قابلیت نصب بر روی تلفن همراه
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: علما و روحانیون با آگاهی از فضای مجازی در تولید محتوا و ارائه آن با بیانی جذاب و مخاطب پسند به جامعه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قابوس نامه به نقل از فارس ، نصرالله جهانگرد ظهر امروز در سومین اجلاس استانی نماز شهرستان مینودشت با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته است، اظهار کرد: مقدمات شبکه ی ملی اطلاعات شکل گرفته و خطوط ارتباطی فعلی پاسخگوی کل پهنای کشور است.
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی از بروز رسانی این تکنولژی و فن آوری به نیکی یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷۰ نرم‌افزار موضوعی نماز با قابلیت نصب بر روی تلفن همراه به زبان‌های فارسی و عربی طراحی شده و به دنبال این هستیم نرم‌افزارها را به زبان‌های رایج دنیا طراحی و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

*کانال‌های فاسد و حاوی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن کمتر از یک درصد حجم اینترنت کشور را پر کرده است
وی اضافه کرد: کانال‌های فاسد و حاوی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن کمتر از یک درصد حجم اینترنت کشور را پر کرده که همین مقدار کم به خاطر تنوع و‌ به روزرسانی و به کارگیری شگردهای مختلف جذاب شده و متاسفانه گروهی از کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان را درگیر خود کرده است و ما باید با نوآوری و خلاقیت مبانی دینی و شرعی و فعالیت‌های ارزشی را جایگزین این فضاها کنیم.
جهانگرد خاطرنشان کرد: آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی را جدی بگیریم و برای نمونه کار کردن با نرم‌افزارهایی که در حوزه نماز و احکام طراحی شده را به بیش از ۲۰۰ هزار طلبه و روحانی که در بیش از ۷۰ هزار مسجد سطح کشور فعالیت مذهبی دارند آموزش بدهیم تا به راحتی نحوه استفاده و بهره‌گیری از این نرم‌افزارها و برنامه‌ها را به مردم آموزش بدهند.

*فعالیت بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی در سطح کشور
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی در سطح کشور اذعان داشت: از این تعداد روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ تراکنش انجام می‌شود و از این مقدار یک درصد مرتبط با دین و شریعت و‌ مذهب است و ما باید برای ارتقا این سطح تلاش کنیم که البته این کار باید پله به پله و به دور از احساسات و با یک برنامه‌ریزی جامع  صورت بگیرد.
وی از آمادگی وزارتخانه برای حمایت از پژوهشگران، مخترعان، طراحان و برنامه‌سازان در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی و‌ مذهبی خبر داد و تاکید کرد:  همه باید تلاش کنیم تا فضای مجازی برای فرزندان این مرز و ‌بوم یک محیط امن ‌و سالم متناسب با فرهنگ‌ و ‌عقایدمان باشد.

انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
آرشیو