گروه : دانستنی ها /

شناسه: 1650

28 فروردین 1403 20:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هشدارهای بدن قبل از سکته قلبی

ریه ها و قلب دو سیستمی هستند که به یکدیگر ارتباط دارند. کمبود اکسیژن در ریه ها و تنگی نفس به معنای آن است که قلب خون مورد نیاز خود را دریافت نمی کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از قدس آنلاین، بیماری های قلبی و مرگ ناشی از حمله قلبی در سراسر جهان شایع هستند. زندگی پر استرس و پر مشغله امروزه به همراه مصرف بالای مواد غذایی فرآوری شده از جمله دلایل نخست برای ابتلا به بیماری های قلبی هستند.
ایجاد تغییر در سبک زندگی و افزودن مواد غذایی سالم به رژیم غذایی بدون تردید به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. با این وجود، باید نسبت به نشانه ها و هشدارهایی که بدن از خود نشان می دهد، توجه داشته باشید تا پیش از مواجهه با حمله قلبی از این رخداد پیشگیری کنید. در ادامه با برخی از این نشانه ها بیشتر آشنا می شویم.

فشار روی قفسه سینه

این نشانه بسیار نادیده گرفته می شود. مردم اغلب فکر می کنند که درد و فشار در قفسه سینه چیز خاصی نیست و اهمیتی به آن نمی دهند. اما این می تواند نشانه ای روشن از وجود مشکل در قلب و احتمال بروز حمله قلبی در آینده نزدیک باشد.

تنگی نفس

ریه ها و قلب دو سیستمی هستند که به یکدیگر ارتباط دارند. کمبود اکسیژن در ریه ها و تنگی نفس به معنای آن است که قلب خون مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. اگر با تنفس خود مشکل دارید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است بروز یک حمله قلبی نزدیک‌تر از آن چیزی باشد که تصورش را می کنید.

نشانه های سرماخوردگی و آنفلوآنزا

شواهد بسیاری وجود دارند که نشان می دهند افراد بسیاری پیش از حمله قلبی به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا بوده اند. اگر دارای مشکل قلبی هستید و به طور مکرر با نشانه های سرماخوردگی و آنفلوانزا مواجه می شوید بهترین گزینه مراجعه سریع به پزشک و بررسی دقیق شرایط است.
عرق سرد و سرگیجه

این نشانه ها می توانند از گردش خون ضعیف در بدن شما حکایت داشته باشند که مغز و قلب را تحت تاثیر قرار می دهند.

خستگی

اگر به طور مداوم احساس خستگی می کنید، حتی پس از این که خوابیده اید و استراحت کافی داشته اید، این به معنای گردش خون نامناسب و جریان ناکافی خون به قلب است.

ضعف

هنگامی که شریان ها باریک می شوند، اجازه گردش خون درست را نمی دهند و این به معنای آن است که عضلات بدن آن چه را نیاز دارند به اندازه کافی دریافت نمی کنند و این شرایط می تواند به شکل گیری ضعف جسمانی منجر شود. در نتیجه، اگر با چنین شرایط و ضعفی مواجه شده اید، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو