گروه : دانستنی ها /

شناسه: 1900

10 فروردین 1403 03:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

راه حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

چند دلیل وجود دارد که یک لپتاپ با شارژ کردن مشکل پیدا کند. در ابتدا پریز و کابل اتصال را بررسی کنید. معمولا با این کار مشکلات به راحتی قابل تشخیص می شوند. اما اگر با انجام این کار مساله حل نشد این آموزش را مطالعه کنید.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از کلیک، اگر مورد مشکوکی پیدا نکردید، تنظیمات لپتاپ باید مورد بررسی قرار گیرند. با تنظیم مجدد تنظیمات لپتاپ به حالت پیش فرض یا در واقع ریست کردن تنظیمات می توانید مشکل را برطرف کنید. اگر این راه نیز شما را در پیدا کردن علت و رفع آن یاری نکرد، ممکن است باتری دچار مشکل شده باشد.

عیب یابی:

1 new 4

۱-برای چند دقیقه سیم برق را از پریز جدا کنید و یک پریز دیگر را امتحان کنید. لپتاپ را از کابل جدا کنید و چند دقیقه صبر کنید. بعد آن را به پریز دیگری متصل کنید. برخی کاربران گزارش داده اند که آداپتور متوقتا کار نمی کند ولی بعد از چند لحظه شروع به کار می کند. حوصله به خرج دهید، چرا که دلیل این امر فقط و فقط حفاظت آداپتور از خودش است.

اگر باتری لپتاپ قابل جداسازی است، در هنگامی که لپتاپ به هیچ منبع تغذیه‌ ای متصل نیست، باتری را جدا کنید. یادتان باشد که لپتاپ به برق متصل نباشد.

دکمه پاور لپتاپ را دو دقیقه پایین نگه دارید، باتری را سر جای خود قرار دهید و آن را به یک پریز دیگر متصل کنید.

2 new 3

۲- کابل را بررسی کنید. تمام طول کابل برق شارژر لپتاپ را بررسی کنید که فرورفتگی با فرسودگی عایق نداشته باشد. خوب توجه کنید که آیا بوی سوختگی را متوجه می شوید یا نه. اگر بوی سوختگی به مشام شما رسید بدانید که مشکل از کابل است و در هر صورت به کابل جدیدی نیاز دارید.

قبل از خرید کابل جایگزین، گارانتی قطعات را بررسی کنید، ممکن است هزینه تعویض آن تحت شرایطی امکان پذیر باشد.

3 new 3

۳-اتصال را بررسی کنید. اگر کابل متصل به لپتاپ را تکان دادید و متوجه شدید که کابل سست است، یک مشکلی در اینجا وجود دارد. سیم برق را از پریز و لپتاپ جدا کنید، با استفاده از یک خلال دندان، گرد و خاک درون زبانه کابل و پین را تمیز کنید.

دستورالعمل تعمیر مدل لپتاپ خود را پیدا کنید و آن را مطالعه کنید و در صورتی که از عهده آن بر می آمدید آن را انجام دهید، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است با این کار دیگر شرایط گارانتی را از دست بدهید.

4 new 3

۴- کامپیوتر را خاموش کنید، در این میان باتری را از جای خود خارج کنید. معمولا باتری در زیر لپتاپ در دسترس است، همچنین ممکن است دکمه ای برای قفل باتری بر روی درب خود داشته باشد. برای ده ثانیه باتری را خارج کنید، دوباره در سر جای خود قرار دهید و کامپیوتر را مجددا روشن کنید. ده ثانیه صبر کنید و منتظر بمانید که آیا اتفاقی مس افتد یا خیر.

باتری در همه لپتاپ ها به راحتی در دسترس نیست. اگر لپتاپ شما نیز هیچ محفظه آشکاری برای باتری نداشت، بدون اینکه باتری را خارج کنید، فقط پس از ده ثانیه لپتاپ را مجددا راه اندازی کنید.

5 new 2

۵- اجازه دهید که لپتاپ خنک شود. اگر باتری لپتاپ به قدری گرم است که دست را می سوزاند، این حرارت بیش از حد می تواند با فرایند شارژ تداخل ایجاد کند. کامپیوتر را خاموش کنید و اجازه دهید که چند دقیقه ای لپتاپ و باتری خنک شود. اگر دریچه های لپتاپ مدت زیادی است که تمیز نشده‌اند، آن را تمیز کنید و گر و غبار را از بین ببرید که به فن لپتاپ آسیب نرساند. اگر باز کردن قطعات لپتاپ برایتان کار راحتی است، می توانید ازهوای فشرده برای دور کردن گرد و غبار از لپتاپ استفاده کنید. برای انجام این کار راهنمای لپتاپ را بخوانید تا نحوه باز کردن قطعات را متوجه شوید. یادتان باشد که با باز کردن قطعات، ضمانت نامه از درجه اعتبار ساقط می شود.

6 new 2

۶-بدون باتری لپتاپ را روشن کنید. لپتاپ را خاموش کیند، باتری را خارج کنید و دکمه پاور لپتاپ را فشار دهید. اگر لپتاپ کار نکرد، ممکن است به یک کابل دیگر احتیاج داشته باشید.

اگر لپتاپ روشن شد، ممکن است مشکل از باتری باشد. روش زیر می تواند مشکل را برطرف کند، یا ممکن است باتری از کار افتاده باشد و نیاز به جایگزین داشته باشد.

اگر باتری لپتاپ قابل جابجایی نیست، قبل از اینکه لپتاپ را به تعمیرگاه ببرید مرحله زیر را امتحان کنید.

۷-شارژر را جایگزین کنید. گاهی اوقات آداپتور(جعبه بر روی کابل) معیوب است. سعی کنید یک شارژر از دوستتان قرض بگیرید، یا از یک کارمند فروشگاه کامپیوتری برای تست شارژر، یک شارژر قرض بگیرید. اگر شارژر معیوب باشد باید آن را جایگزین کنید.

تنظیمات (ویندوز)

۱- تنظیمات پاور را بررسی کنید. به منو استارت بروید، کنترل پنل را باز کنید، گزینه های پاور یا Power Option را انتخاب کنید. ممکن است بر روی low battery level تنظیم شده باشد.

7 new 1

ساده ترین راه برای مقابله با این تنظیمات بازگرداندن آن ها به حالت پیش فرض است. اگر با این تنظیم مشکل حل نشد، ادامه آموزش را امتحان کنید.

8 new 1

۲- مدیریت دستگاه یا Device Manager را باز کنید. برای رسیدن به این تنظیمات می توانید عبارت Device manager را در منو شروع جستجو کنید، یا به مسیر زیر بروید.

Start → Control Panel → System and Security → Device Manager

9 new 1

۳- به تنظیمات باتری بروید. زمانی که لسیت بارگذاری شد،Batteries  را باز کنید. علامت سه گوش کنار آن را انتخاب کنید تا لیست باز شود.

10 new 3

۴-نرم افزار درایور باتری را بروزرسانی کنید. گزینه Microsoft AC Adapter را انتخاب کنید. بر روی عبارت ” Microsoft ACPI-Compliant Control Method Batter” راست کلیک کیند و بعد ” Update Driver Software” را انتخاب کنید. مشابه تصاویر عمل کنید.

11 new 3

۵- کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. کامپیوتر را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید. بنابراین بر روی درایورها اثر خواهد کرد. اگر لپتاپ هنوز شارژ نمی شود، گام بروزرسانی درایور را تکرار کنید. بر روی هر کدام از ورودی های بخش باتری این کار را تکرار کنید. در نهایت لپتاپ را ریست کنید.

12 new 3

۶- درایور را حذف و مجددا نصب کنید. اگر هنوز نتوانسته اید موفق شوید، بر روی Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery راست کلیک کنید. و Uninstall را انتخاب کنید. با این کار درایور را از حالت نصب خارج کرده اید.

وقتی فرایند به پایان رسید، با کلیک بر روی دکمه روی تولبار، Action را انتخاب کنید و سپس Scan for hardware changes را انتخاب کنید.

یک بار دیگر کامپیوتر را ریست کنید تا درایور دوباره نصب شود.

این مرحله به اتصال به اینترنت نیاز دارد.

تنظیمات (مک بوک)

۱-تنظیمات انرژی لپتاپ را بررسی کنید. از پوشه Applications  یا Dock، تنظیمات ترجیحی Open Systems Preferences را باز کنید. بر روی Energy Saver کلیک کنید و تنظیمات Battery و Power Adapter را بررسی کنید. در موارد نادری تنطیمات sleep بسیار پایین تنظیم شده است، مانند مساله شارژر باتری.

13 new 2

در بیشتر موارد شما نیاز دارید که گام بعد را نیز امتحان کنید.

۲-تنظیم مجدد کنترل کننده مدیریت سیستم. یکی از روش های زیر را برای تنظیم این بخش طی کنید.

لپتاپ با باتری غیرقابل جابجایی: لپتاپ را خاموش کنید. آن را به یک منبع تغذیه متصل کنید. روی صفحه کلید، دکمه سمت چپ Shift و control  و option را همزمان فشار دهید. کلیدها را رها کنید و پس از آن لپتاپ را روشن کنید.

14 new 2

لپتاپ با باتری قابل جابجایی: کامپیوتر را خاموش کنید و کابل برق را خارج کنید. باتری را خارج کنید. دکمه پاور را فشار دهید و پنج دقیقه نگهدارید. دوباره باتری را نصب کنید و کابل را به منبع تغذیه متصل کنید و سپس لپتاپ را روشن کنید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو