گروه : دانستنی ها /

شناسه: 2147

05 اردیبهشت 1403 21:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خمیردندان‌های سفیدکننده ممکن است مضر باشند

به گفته رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، برخی از خمیردندان‌هایی که ادعا می‌شود سفیدکننده دندان‌ها هستند، ممکن است سبب حساسیت دهان و بویژه دندان‌ها شده، برای سلامتی مضر باشند.

به گزارش قابوس نامه؛ رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به این‌که تعداد اندکی از افراد جامعه توانایی انجام پروتز مبتنی بر ایمپلنت را دارند گفت: هزینه دندان‌پزشکی بالا نیست بلکه درآمد مردم پایین است و بیمه‌ها باید برای حل این مشکل باید وارد گود شوند
دکتر باقر شهنی‌زاده در آستانه برگزاری کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با گلایه از تجاری‌سازی بحث آموزش در حوزه دندانپزشکی گفت: یکی از معضلات حوزه کاری ما این است که عده‌ای از همکاران ما تجاری‌سازی را با‌ بحث آموزش خلط کرده‌اند.
او توضیح داد: اینها آموزش خود را فدای کار تجاری کرده‌اند، بدین ترتیب که وقتی می‌خواهند جنس خاصی را بفروشند، آن ‌را می‌آورند و آموزش می‌دهند تا بتوانند آن‌را بفروشند. اما رسالت انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران این است که آموزش را جدای کار تجاری انجام دهد. اینکه شرکت‌های تجاری می‌آیند کار تجاری انجام می‌دهند کار درستی نیست. شرکت‌های تجاری نباید به بهانه معرفی کالایشان وارد کار آموزش بشوند.
وی در ادامه با معرفی علل سرطان‌های حوزه دهان گفت: استفاده از ناس، تابش اشعه خورشید در برخی مناطق، نگهداشتن سیگار بر روی لب، پک محکم زدن به سیگار، همه و همه می‌تواند باعث سرطان دهان شود.
رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در مورد خمیردندان‌های سفیدکننده که در رسانه‌های مختلف تبلیغ می‌شوند گفت: به جای استفاده از خمیردندان سفیدکننده باید به فکر جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها باشیم زیرا پوسیدگی است که باعث از بین رفتن سفیدی دندان‌ها می‌شود.
یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ۲۱ الی ۲۴ دی‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
منبع: سلامت آنلاین

نویسنده :

نظرات
آرشیو