گروه : دانستنی ها /

شناسه: 2472

29 اسفند 1402 09:45

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 اگر با این 3 دسته افراد رفاقت نکنید زندگی‌تان را باخته‌اید!
همنشینی با طیف وسیعی از افراد بخش جدانشدنی زندگی است، از طرفی انتخاب یک دوست صمیمی نقش بی‌بدیلی در آرامش و تسلی خاطر افراد ایفا می‌کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انسان ها معمولا دامنه وسیعی از دوستان را در طول سالها پیدا می کنند اما هر فردی برای موفقیت و احساس اطمینان به گروه های خاصی از دوستان نیاز دارد.
 
کارشناسان دانشگاه اوهایو در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند افراد برای موفقیت در زندگی به سه گروه از دوستان نیاز دارند.
 
افراد رازدار
گروه اول دوستانی هستند که فرد می تواند با آنها درباره احساسات خود صحبت کند. این افراد باید رازدار باشند و می توانند تا حدی با زندگی شخصی فرد آشنایی داشته باشند. این افراد باید دارای تجربیات کافی در زندگی باشند تا بتوانند راه حل های مفید به فرد ارائه کنند.
 
از این دوستان می توان برای همفکری درباره مشکلات کاری، تحصیلی و حتی عاطفی بهره برد، اما نکته مهم تعداد کم این دوستان است زیرا اگر فرد رازهای زندگیش را به تعداد زیادی از افراد بگوید حریم شخصی او از بین می رود و دچار انواع مشکلات می شود.
 
دوستانی با حضور پررنگ
گروه دوم دوستان افرادی هستند که می توان به آنها تکیه کرد. این افراد مورد اطمینان هستند و به طور مثال می توان برای سپردن کودکان به آنها در مواقع ضروری، ضامن شدن برای گرفتن وام، قرض گرفتن پول یا ماشین، خرید خانه، انتخاب کفش یا لباس برای یک مهمانی مهم و مواردی از این دست کمک گرفت.
 
این افراد بسیار قابل اعتماد بوده و می‌توانند گره از مشکلات دوستانشان باز کنند. افراد باید با دقت این دوستان خود را نگه دارند و اطمینان آنها را جلب کنند چرا که این دسته از افراد کمی حساس هستند و ممکن است زود دلخور شوند.
 
همراهان بی‌نظیر
گروه سوم افرادی هستند که می توان با آنها به گردش و تفریح رفت و در اوقات فراغت همراهانی عالی هستند.
 
این گروه از دوستان معمولا هم سطح با فرد در زمینه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، علمی و خانوادگی هستند.
 
آنها روحیه شادی دارند و فرد می تواند با بودن در کنار آنها احساس شادی و لذت کند و روحیه مثبتی بدست آورد.
 
همنشینی با این افراد ممنوع
کارشناسان روانشناسی توصیه می کنند افراد از معاشرت با آدم های بدبین و منفی‌نگر پرهیز کنند زیرا روحیه منفی این افراد به راحتی قابل سرایت به دیگران است.
 
توصیه می‌شود اگر فرد منفی‌گرا برای دوستانش با اهمیت است، سعی کنند با دادن روحیه مثبت یا کمک به او برای یافتن یک مشاور روانشناسی و حتی صحبت با او به دور از هرگونه جبهه‌گیری، از مشکلاتش بکاهند.
 
منبع: Motto
 

نویسنده :

نظرات
آرشیو