گروه : دانستنی ها /

شناسه: 2781

09 فروردین 1403 23:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

5 دسته اپلیکیشن که باید همین حالا آنها را پاک کنید

بسیاری از ما اپ‌هایی روی گوشی داریم که کاملا به درد نخور هستند اما شاید به این فکر نکنید بعضی از اپ‌هایی که با هدف بهتر کردن کارایی گوشی هم نصب می‌کنید خیلی کارا نیستند.

به گزارش قابوس نامه؛اکثر گوشی‌های اندرویدی پس از مدتی با پر شدن حافظه، کم شدن سرعت و مصرف بیشتر باتری مواجه می‎شوند. البته این مشکل همیشه به ضعیف‌ بودن گوشی برنمی‌گردد بلکه نصب اپ‌های متعددی که عملکرد درستی ندارند نیز می‌تواند منجر به پیش آمدن چنین مشکلاتی شوند.

بسیاری از کاربران در اولین قدم به سراغ اپ‌های به اصلاح بهنیه ساز می‌روند تا با کمک آنها بتوانند وضعیت گوشی خود را سر و سامان دهند بی خبر از آنکه اکثر این اپلیکیشن‌ها کار مفیدی انجام نمی‌دهند و فقط بار گوشی را بیشتر می‌کنند. پس اگر این 5 نوع اپلیکشن را روی دستگاه خود نصب دارید بهتر است همین حالا آنها را پاک کنید
اپ‌هایی که مدعی آزاد کردن حافظه رم هستند

ram booster

وقتی از اپلیکیشنی خارج می‎شوید به این معنی نیست که آن اپ در پشت صحنه به کار خود ادامه نمی‌دهد. اپ‌های در حال اجرا در پشت صحنه حافظه رم را اشغال می‌کنند و در نهایت موجب کند شدن گوشی می‎شوند. روش کار اپ‌هایی که مدعی آزاد کردن رم گوشی هستند اینطور است که خودکار اپ‌های در حال اجرا در پشت صحنه را متوقف می‌کند.

توجه داشته باشید پس از متوقف شدن اپلیکیشن‌های در حال اجرا بسیاری از آنها دوباره اجرا می‎شوند که نتیجه آن مصرف رم و باتری است. این باز و بسته شدن‌های پیاپی به ناپایداری سیستم منجر می‎شود که نه تنها برای شما سودی ندارد بلکه مضر هم است.
اپ‌های پاکسازی کننده سیستم

smartphone clean

نمی‌توان گفت اپ‌هایی که با هدف پاکسازی و افزایش عملکرد سیستم روی گوشی نصب می‎شوند کاملا بی‌تاثیرند، اما وقتی خود اندروید چنین کاری برای شما انجام می‌دهد نیازی به نصب آنها ندارید. برای پاک کردن کش به Settings بروید و در بخش Storage گزینه Cached data را لمس کنید تا فایل‌های کش شده اضافه را از روی گوشی شما پاک کند.

همچنین این امکان وجود دارد تا با رفتن به بخش Apps در تنظیمات گوشی به صورت موردی فایل کش هر اپلیکیشن را جداگانه پاک کنید و نیازی به پاک کردن کش تمام اپ‌ها نداشته باشید.
آنتی ویروس‌ها

Android antivirus

هر آنچه به عنوان یک آنتی ویروس برای گوشی خود نیاز دارید توسط خود سیستم عامل و پلی استور انجام می‎شود. به این معنی که گوگل تمامی اپ‌های موجود روی گوگل پلی را کاملا چک می‌کند و ویژگی Android Device Manager اندروید نیز از گوشی شما در برابر دزدها محافظت می‌کند.

واقعیت این است اکثر اپ‌هایی که با عنوان آنتی ویروس عرضه می‌شوند آنچنان که انتظار دارید کارا نیستند. اگر همیشه اپ‌های خود را از گوگل پلی یا مارکت‌های معتبر دانلود می‌کنید نیاز به آنتی‌ ویرویس نخواهد داشت ولی اگر عادت به نصب اپ‌های کرک شده دارید بهتر است اپی مثل Lookout را روی گوشی داشته باشید.
اپ‌های کم کردن مصرف باتری

android battery

مثل اپ‌های آزادسازی رم، اپ‌های کم کردن مصرف باتری نیز به درد نخور هستند. این اپ‌ها به کاربر وعده معجزه می‌دهند و می‌گویند مصرف باتری دستگاه را کم می‌کنند؛ چیزی که شاید هیچگاه تاثیرش را مشاهده نکنید.

برای کم شدن مصرف باتری نیازی به نصب اپ ندارید بلکه می‌توانید با تغییر در نوع استفاده (مثل کمتر بازی کردن، بستن اینترنت گوشی و پاک کردن اپ‌هایی که مصرف باتری غیر عادی دارند) طول عمر شارژ گوشی را بیشتر کنید.
اپ‌های از پیش نصب شده

bloatware app

کمتر کارخانه‌ سازنده گوشی اندرویدی وجود دارد که روی محصولات خود مجموعه‌ای از اپ‌های به درد نخور را نصب نکند. این اپ‌های اجباری علاوه بر اینکه حافظه گوشی را اشغال می‌کنند، از شارژ باتری می‌کاهند ضمن اینکه کاربر اجازه پاک کردن آنها را ندارد.

در صورتی که گوشی شما روت باشید قادر خواهید بود اپ‌های از پیش نصب شده را کاملا پاک کنید در غیراینصورت می‌توانید با Disable کردن جلوی فعالیت و مصرف منابع سیستم را بگیرید. بهترین کار این است گوشی بخرید که کمتر تعداد اپ‌های از پیش نصب شده را داشته باشد. 

به جز این 5 دسته اپ شما پیشنهاد پاک کردن چه اپلیکیشن‌های دیگری را می‌دهید که نبود آنها بهتر از بودنشان است؟

نویسنده :

نظرات
آرشیو