گروه : دانستنی ها /

شناسه: 3076

31 فروردین 1403 02:12

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

روش های رهایی از مشکلات ادراری در مردان

با چه روش هایی می توانیم بی اختیاری را در مردان درمان کنیم چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک می کنند راهکارهای پیشنهادی پزشکان در این باره چیست آن ها برای کنترل بی اختیاری مردان از اسفنکتر مصنوعی استفاده می کنند و با نصب آن با روش جراحی قادر خواهند بود بی اختیاری ادرار خود را درمان کنند .

به گزارش قابوس نامه؛ به نقل از دکتر سلام، اسفنکتر مصنوعی برای بی اختیاری ادرار در مردان : اسفنکتر مصنوعی دستگاه ساخته شده از پلاستیک سیلیکون است که برای درمان بی اختیاری ادرار استفاده می شود.

اسفنکتر مصنوعی یک قسمت قابل باد شدن دارد که دور مجرای پیشاب نزدیک به نقطه ای که به مثانه متصل می شود بسته می شود. یک بالون فشار آن را تنظیم می کند و یک حباب باد شدن و خالی شدن آن را کنترل می کند. بالون به صورت جراحی در ناحیه لگن قرار داده می شود و پمپ کنترل در پوست بیضه قرار داده می شود.

این بخش برای جلوگیری از نشت ادرار باد می شود. زمانی که فرد می خواهد مثانه را تخلیه کند، باد آن خالی می شود تا به ادرار امکان تخلیه بدهد.

چه چیزی باید بعد از جراحی انتظار داشت؟

به خاطر اینکه این روندها شامل جراحی شکمی می باشد، بستری لازم است. ممکن است بتوانید روز پس از جراحی از بیمارستان ترخیص شوید.

چرا از این  روش  استفاده می شود؟

نصب اسفنکتر مصنوعی در موارد زیر انجام می  شود:

    بی اختیاری ادرار ناشی از مشکل پروستات
    نشت پیوسته شدید ادرار
    بی اختیاری ادرار شدید که برای آن روش های دیگر درمانی شکست خورده است.

چقدر این روش موثر است؟

قرار  دادن اسفنکتر مصنوعی درمان موفقی در ۹۰ تا ۱۰۰ مردانی است که بعد از برداشتن پروستات بی اختیاری دارند. بیشتر مردان از اسفنکتر مصنوعی راضی هستند.

خطرات

مشکلات همراه با این نوع جراحی عبارتند از:

    عفونت در اسفنکتر مصنوعی
    پاره شدن (فرسایش) پوست مجرای پیشاب
    عدم عملکرد اسفنکتر
    مردان با این مشکلات معمولا نیاز به جراحی دیگری دارند.

منبع: دکتر سلام

نویسنده :

نظرات
آرشیو