گروه : دانستنی ها /

شناسه: 3284

10 فروردین 1403 01:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آموزش تصویری بازیابی و ریکاوری اطلاعات در گوشی های اندروید

اتفاق وحشتناک پاک شدن اطلاعات گوشی هوشمند برای اکثر ما اتفاق افتاده است. در این زمان با استرس زیاد فقط به دنبال راهی برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات  گوشی می باشیم، اما به یاد داشته باشید که مهمترین اصل در بازگرداندن اطلاعات زمان است بنابراین خیلی سریع ارتباط گوشی را با اینترنت قطع کرده و فایلی را جابجا نکنید.

به گزارش قابوس نامه به نقل از در ادامه دو روش را برای بازیابی و ریکاوری اطلاعات اندروید بدون نیاز به روت و با دسترسی روت شرح می دهیم. با کلیک همراه باشید.

بازیابی فایل های پاک شده در اندروید (بدون نیاز به روت)

یکی از روش های ریکاوری و بازیابی اطلاعات بدون نیاز به روت، استفاده کردن از نرم افزار های ریکاوری ویندوزی بوده که چنانچه گوشی هوشمندتان پس از اتصال به کامپیوتر همانند فلش مموری در My Computer ظاهر گردید می توانید از این دسته نرم افزار ها استفاده نمایید. در بعضی از ورژن های سیستم عامل اندروید هنگامی که گوشی را به کامپیوتر متصل می کنید مانند یک فلش مموری بوده و در اینصورت می توانید با نرم افزار های ریکاوری اطلاعات آن را بازیابی کنید. چنانچه اطلاعات حذف شده بر روی کارت حافظه SD ذخیره بوده است، با استفاده از یک رم ریدر (Ram Reader) آن را به کامپیوتر متصل کرده و مانند یک فلش با آن برخورد کنید.

در چنین شرایط کار راحت‌تر بوده و می توانید با استفاده از نرم افزار های ریکاوری که برای ریکاوری فایل های ویندوز کاربرد دارند، شروع به بازگرداندن اطلاعات گوشی هوشمند اندرویدی خود نمایید.

ما در این مقاله از نرم افزار recuva استفاده کرده‌ایم (می توانید از سایر نرم افزارهای موجود در این زمینه نیز استفاده کنید). ابتدا نرم افزار را دانلود و نصب کنید. از دیگر نرم افزارهای کاربردی در این زمینه نرم افزار Wondershare Dr. Fone بوده که برای ریکاوری گوشی اندروید روت شده مناسب است.

image1 1

نخستین بار که نرم افزار اجرا گردید، از شما می پرسد که چه نوع فایلی را قصد دارید بازیابی نمایید (عکس، فیلم، اسناد و …).

2

گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب کنید و مراحل را ادامه دهید و تا فایل های پیدا شده، نشان داده شود. توجه کنید که فایل های بازیابی شده را در درایوی بجز درایوی که هم اکنون آن را ریکاوری کرده‌اید، ذخیره نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید.

بازیابی فایل های گوشی اندرویدی با دسترسی روت

اگر روش قبلی چاره ساز نبود، این روش راامتحان کنید اما روت باشید. ابتدا در گوشی خود نرم افزار Undeleter را نصب کنید (لازم به ذکر است نصب کردن هر برنامه‌ای احتمال بازیابی فایل ها را کاهش می دهد، بنابراین بهتر است قبل از بروز مشکل این نرم افزارها را نصب کرده باشید).

3

کار با این نرم افزار ساده می باشد، ابتدا باید محل ذخیره سازی فایل های از دست رفته را انتخاب کنید. نرم افزار شروع به جستجو و اسکن نمودن آن بخش از حافظه که انتخاب نموده‌اید، می کند. بسته به سرعت و حافظه گوشی این مرحله ممکن است از ۲ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. پس از اتمام کار در تب های مختلفی فایل های بازیابی شده را دسته بندی می کند.

4

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو