گروه : دانستنی ها /

شناسه: 3519

10 فروردین 1403 17:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مصرف لواشک بالاخره مفید یا مضر؟

دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی با بسیان اینکه آجیل مرسوم امروزی ترکیبی از مغزهای با طبع گرم هستند که با افزودن نمک گرمی آنها افزایش می یابد و مصرف آنها در فصل بهار توصیه نمی‌‌شود، گفت: مصرف لواشکهای بهداشتی و خانگی بسیار مناسب فصل بهار است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم،محبوبه ابریشم‌کار درباره مصرف آجیل در فصل بهار اظهار کرد: افراد در فصل  بهار در مصرف آجیل زیاده‌روی نکنند.

افزودن نمک به مغزهای گیاهی موجب افزایش طبع گرم آنها می‌‌شود

به گفته وی، آجیل مرسوم امروزی ترکیبی از مغزهای با طبع گرم هستند که با افزودن نمک گرمی آنها افزایش می یابد و مصرف آنها در فصل بهار توصیه نمی‌‌شود.

این دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی تصریح کرد: بهتر است افراد از ترکیب آلبالو, گیلاس, برگه زردآلو, میوه‌های خشک ترش‌مزه به‌جای آجیل استفاده کنند.

مصرف لواشک‌های بهداشتی و خانگی بسیار مناسب فصل بهار است

ابریشم‌کار یادآور شد: مصرف لواشکهای بهداشتی و خانگی بسیار مناسب فصل بهار است و برای پذیرایی توصیه می‌‌شود؛ بهتر است که به تناسب سلیقه به‌جای شیرینی و آجیل از کاهو و سکنجبین, شربت‌های آلبالو، لیمو، خیار، گلاب، عرق کاسنی, سکنجبین و تخم خرفه برای پذیرایی استفاده شود و باید دانست که مصرف اینگونه تنقلات ترش‌مزه در فصل بهار، احساس سبکی و آرامش خوبی به افراد می‌دهد.

وی گفت: همچنین صرف ماش در فصل بهار و تابستان، در سرزمین‌های گرم و در افراد گرم‌مزاج یا در تب‌های گرم، مفید است و باعث تسکین حرارت می‌شود.

نویسنده :

نظرات
آرشیو