گروه : دانستنی ها /

شناسه: 3965

10 فروردین 1403 04:13

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شب امتحان آسوده بخوابید!  الگوریتم شب امتحان طراحی شد

دانشمندان موفق به طراحی الگوریتمی شده اند که با دقتی بالا متون بلند را خلاصه کرده و این خلاصه را برای مطالعه در اختیار علاقمندان می گذارد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، الگوریتم یاد شده در قالب یک نرم افزار خودآموز که هنوز نامی برایش  انتخاب نشده، به کار گرفته شده و می تواند اطلاعات موجود در اسناد مختلف را بررسی و خلاصه کند.

نرم افزار یاد شده در حوزه های مختلفی مانند پزشکی، حقوق و دیگر زمینه های تحقیقاتی علمی تبحر دارد. بنابراین اگر فرصت مطالعه متون علمی طولانی را ندارید یا در شب های امتحان پایان ترم با حجم انبوهی از مطالب برای مطالعه مواجه هستید، می توانید از این طریق مشکلتان را برطرف کنید.

الگوریتم مورد استفاده در این نرم افزار توسط محققان شرکت Salesforce ابداع شده و می تواند خلاصه های دقیق و منسجم از  متون طولانی ارائه دهد. اگر چه دقت این نرم افزار هنوز به اندازه دقت خلاصه های تهیه شده توسط انسان ها نیست، اما کیفیت آن با استفاده از الگوهای هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت.

ابداع این نرم افزار حاصل خرید شرکت نوپای متامایند توسط Salesforce در سال ۲۰۱۶ است. طراحی اصلی نرم افزار یاد شده  ریچارد سوشر موسس دیتامایند است. نرم افزار یاد شده برای خلاصه برداری متون طولانی از فرایندی موسوم به تقویت آموزش استفاده می کند که الهام گرفته از روش مورد استفاده حیوانات برای یادگیری است.

حیوانات در این روش از اقداماتی که به منظور تحقق یک هدف صورت می گیرد، بازخوردهای مثبتی دریافت کرده و در آینده هم از آنها بهره می گیرند. از همین شیوه برای آموزش به رایانه ها، انجام بازی های پیچیده، کنترل ربات ها و غیره استفاده می شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو