گروه : دانستنی ها /

شناسه: 4476

29 اسفند 1402 09:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در آسم فرزندتان، شما هم مقصرید

تحقیقات نشان می‌دهد که آسم کودکان تا حد زیادی مشکل ژنتیکی محسوب می‌شود. با این حال راهکارهایی وجود دارید که می‌توانید این مشکل فرزندتان را حل کنید. ۱- آگاهی خود را نسبت به بیماری آسم افزایش دهید شما در نخستین مرحله از فراهم کردن یک زندگی توأم با آسایش و رفاه برای فرزندتان هستید.

به گزارش قابوس نامه به نقل از mayoclinic سعی کنید تا حد ممکن درباره‌ی آسم اطلاعات کسب کنید چرا که باعث می‌شود دانش کافی برای شناسایی عوامل آن داشته باشید. برای این کار می‌توانید از مجلات و سایت‌های مختلفی استفاده کنید. ۲- شناسایی عوامل محرک و پیشگیری از آنها شناسایی عوامل محرک آسم می‌تواند به طور چشمگیری میزان حملات را در فرزندتان کم کند. کشیدن سیگار، عوامل آلرژی‌زا، ورزش بیش از اندازه و هوای سرد همه و همه بر آسم بچه تأثیر می‌گذارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که آسم کودکان تا حد زیادی مشکل ژنتیکی محسوب می‌شود. با این حال راهکارهایی وجود دارید که می‌توانید این مشکل فرزندتان را حل کنید.
۱- آگاهی خود را نسبت به بیماری آسم افزایش دهید
شما در نخستین مرحله از فراهم کردن یک زندگی توأم با آسایش و رفاه برای فرزندتان هستید. سعی کنید تا حد ممکن درباره‌ی آسم اطلاعات کسب کنید چرا که باعث می‌شود دانش کافی برای شناسایی عوامل آن داشته باشید. برای این کار می‌توانید از مجلات و سایت‌های مختلفی استفاده کنید.
۲- شناسایی عوامل محرک و پیشگیری از آنها
شناسایی عوامل محرک آسم می‌تواند به طور چشمگیری میزان حملات را در فرزندتان کم کند. کشیدن سیگار، عوامل آلرژی‌زا، ورزش بیش از اندازه و هوای سرد همه و همه بر آسم بچه تأثیر می‌گذارد.
۳- کنترل علائم آسم
اگرچه پیشگیری از عوامل آسم یکی از بهترین راه‌های درمانی آن است، اما در برخی مواقع نمی‌توان حدس زد که این عوامل چه وقت در کودک بروز می‌کند. هرگز بدون تجویز پزشک نگذارید که فرزندتان از اسپری تنفسی استفاده کند. وقتی فرزندتان دچار حمله می‌شود باید بتوانید بهترین راهکار درمانی را انجام دهید.
۴- پیشگیری از حمله
اطلاع از عوامل محرک می‌تواند به پیشگیری از حمله کمک کند. اگر فرزند شما در معرض دود سیگار است، سعی کنید مانع از رفتن او به مکان‌هایی شوید که در آن می‌توان سیگار کشید. اگر به حیوانات خانگی حساسیت دارد، حتما آنها را از او دور کنید تا مشکلاتی به بار نیاورد. از طرفی مطمئن شوید که در محیط تحصیلی فرزندتان هم این عوامل وجود ندارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو