گروه : دانستنی ها /

شناسه: 5595

30 فروردین 1403 16:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 آیا گیلاس برای شما خوب است؟

این میوه شیرین و یا کمی ترش دارای مزایای بهداشتی فراوانی است که باید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم. در ادامه می‌خواهیم چند نکته مهم درباره گیلاس و طریقه مصرف را برای شما بگوییم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از الو دکتر ؛ گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مانند ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی است که همه آن‌ها می‌توانند بر روی سلامت ما تأثیرگذار باشند و خطر ابتلا به سرطان در بدنمان را کاهش دهند.

فواید گیلاس

آنتی‌اکسیدان

درواقع همین میزان بالای آنتی‌اکسیدان است که باعث‌ترش شدن و رنگ قرمز تیره در گیلاس می‌شود. درواقع هرچه گیلاس ترش‌تر باشد میزان آنتی‌اکسیدان آن بیشتر است. این آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند به سلول‌های بدن کمک می‌کنند تا در رادیکال‌های آزاد از خود دفاع کنند. گیلاس همچنین دارای دو آنتی‌اکسیدان قوی دیگراست:  hydroxycinnamic acid و   perillyl alcohol

ویتامین c  و پتاسیم

مصرف گیلاس از توت فرنگی  و سیب مفیدتر است. زیرا گیلاس سرشار از پتاسیم و ویتامین c است که می‌تواند خطر ابتلا به فشارخون بالا و سکته را کاهش دهد.

فیبر

مصرف منظم غذاهای حاوی فیبر تأثیر فراوانی در جلوگیری از سرطان روده دارد و همچنین در پایین آوردن قند خون و چربی بدن نیز مؤثر است. فراموش نکنید که 7 سرطان مختلف به نوعی با چربی اضافه بدن در ارتباط است

تازه، یخ زده، آبدار با خشک؟ کدام بهتر است؟

این نکته را بدانید که خوردن گیلاس‌های کنسروی و یا یخ زده آنتی‌اکسیدان کمتری نسبت نوع معمولی آن دارد، اما خبر خوب این است که زیاد مهم نیست که گیلاس را چطور می‌خورید زیرا در همه مدل‌های آن آنتی‌اکسیدان قابل توجهی وجود دارد

خوردن گیلاس از چه چیزهایی ما را حفظ می‌کند؟

محافظت در برابر دیابت

گیلاس شیرین دارای شاخص گلیسمی پایی 22 است که پایین‌تر از زردآلو (57)، انگور (46)، هلو (42)، زغال اخته (40) یا آلو (39) است. به همین دلیل گیلاس یک میان وعده بهتر از سایر میوه‌ها بخصوص برای افراد دیابتی باشد.

کمک به خواب بهتر

آیا می‌خواهید یک خواب بهتر داشته باشید؟ آب گیلاس شمارا نجات می‌دهد هر روز 30 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب و 30 دقیقه قبل از شام خود یک لیوان آب گیلاس بنوشید. در واقع گیلاس سرشار از ملاتونین است که کمک می‌کند چرخه خواب منظم و بهتری داشته باشیم.

کمک به پیشگیری از آلزایمر

انجمن آلزایمر آمریکا اعلام کرده که  گیلاس به علت داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از میوه‌های مفید در روند پیشگیری از آلزایمر است.

کاهش سرعت پیری پوست

گیلاس دارای بالاترین سطح آنتی‌اکسیدان هاست. این آنتی‌اکسیدان ها به ما کمک می‌کنند تا بدنمان با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری می‌شود مبارزه کند. به گفته دانشمندان دانشگاه میشیگان خوردن روزانه یک لیوان آب گیلاس می‌تواند تأثیر فراوانی در جلوگیری از پیری پوست داشته باشد.

کاهش درد عضلات

مطالعات نشان داده که خوردن روزانه آب گیلاس می‌تواند به مرور دردها و التهابات عضلانی را کاهش دهد به همین دلیل است که گروهی از دوندگان دوی ماراتن هفت روز قبل از مسابقه به طور منظم روزانه 2 لیوان آب گیلاس می‌نوشند. و همین کار باعث می‌شود تا بعد از مسابقه درد کمتری را در بدن خود احساس کنند.

تنظیم فشارخون

گیلاس منبعی سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشارخون کمک فراوانی می‌کند، همچنین  فیتواسترول موجود در آن می‌تواند به باعث کاهش سطح کلسترول بد خون شود.

 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو