گروه : دانستنی ها /

شناسه: 6211

31 فروردین 1403 07:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دانستنی‌های علمی؛ این خوراکی دارویی را بهتر بشناسید/ معجزه مغزهای خوراکی در جذب پروتئین

آنتی اکسیدان‌های موجود در عناب این خوراکی را به دارویی برای درمان کبد چرب تبدیل کرده‌اند که باعث سم زدایی از کبد می‌شوند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خواص فوق العاده عناب

بهتر است عناب را یک خوراکی دارویی بدانید که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی، برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در عناب این خوراکی را به دارویی برای درمان کبد چرب تبدیل کرده‌اند که باعث سم زدایی از کبد می‌شوند.

عناب در طب سنتی کشور‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای دارد؛ در کشور‌های شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می‌نامند و یک خوراکی محبوب است؛ در انگلستان عناب را به صورت خشک شده همراه با چای استفاده می‌کنند.

داروی گیاهی کم خونی چیست؟

مصرف پیازچه برای افرادی که به کم خونی مبتلا هستند توصیه می‌شود؛ این سبزی به علت داشتن مقادیر فراوان فولیک اسید، یک خوراکی مناسب برای مادران باردار و شیرده است.

فولیک اسید موجود در پیازچه مانع از بروز بیماری‌ها و نقص‌های مادرزادی در جنین می‌شود؛ پیازچه به حرکت مطلوب دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند؛ همچنین با پیازچه احتمال ابتلا به یبوست در نوزادان و بزرگسالان کاهش می‌یابد.

اثر تحریک مغز بر افزایش قدرت حافظه

دانشمندان آمریکایی دریافتند که با تحریکات مغزی، حافظه افراد رشد پیدا می‌کند.

این تحقیقات بر روی ۹۶ نفر انجام شد که نیمی از آن‌ها در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال و بقیه افراد بین سنین ۶۰ تا ۷۹ سال بودند؛ نتایج این تحقیقات که در مجله علوم روانشناسی آمریکا به چاپ رسیده است نشان می‌دهد تحریک مغزی بر افزایش قدرت حافظه اثر زیادی دارد، همچنین تحریک مغزی بیش‌ترین تاثیر بر حافظه را در ردسه سنی جوانان و کمترین میزان تاثیر را در سالمندان داشته است.

تحریک مغزی یاد شده با یادآوری ۶۹ عکس و نام همراه است؛ در این روش از شرکت کنند گان خواسته می‌شود که نام و چهره افرادی را تا ۲۴ ساعت به خاطر بسپارند؛ پس از این مدت دوباره از آن‌ها تست تحریک مغزی گرفته شد.

مغزهایی غنی از پروتئین

بسیاری از افراد تنها سویا را یک گیاه پروتئینی می‌دانند؛ در حالی که گیاهان و دانه‌های خوراکی فراوانی سرشار از پروتئین هستند؛ مغز‌های خوراکی منبع فوق العاده پروتئین هستند.

به طور کلی باید بدانید که مغز‌های خوراکی، به طور معمول مغذی و منبع سرشار پروتئین، ویتامین‌های اساسی مثل ویتامین A. و ویتامین E، مواد معدنی مثل فسفر و پتاسیم، اسید‌های چرب ضروری و فیبر هستند اما به خاطر داشته باشید که این مغزها، بسیار چرب هستند، لذا نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کرد.

به تازگی محققان چینی دریافته‌اند lefluonamide که روماتوئید داروی متداول در درمان آرتروز می‌تواند داروی افراد مبتلا به دیابت نوع دوم هم باشد و میزان گلوکز خون را در این بیماران کاهش دهد.

باید بدانید که برخی عوامل التهابی می‌توانند گیرنده انسولین در بدن را بی حس کنند؛ از سوی دیگر lefluonamide که یک داروی ضدالتهابی است به نظر می‌رسید این دارو می‌تواند به دلیل تاثیرات ضدالتهابی اش قندخون را کنترل کند.

پیش از این، ثابت شده بود بیمارانی که از این دارو مصرف می‌کنند، از گلوکز خون پایین تری برخوردار بوده و کمتر با مشکلاتی همچون چاقی مواجه بودند.

 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو