گروه : دانستنی ها /

شناسه: 6242

10 فروردین 1403 14:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دانستنی‌های علمی؛ راهکاری شگفت انگیز برای کاهش وزن/ یبوست را چگونه در کودکان درمان کنیم

خودداری از مصرف خوراکی‌هایی مثل موز، سیب، هویج، کدو و برنج و نوشیدن مایعات بیشتر از دیگر دستور العمل‌ها برای رفع یبوست در کودکان است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خوراکی‌هایی برای شایع‌ترین درد شکمی کودکان

یکی از شایع‌ترین درد‌های شکمی در کودکان، یبوست است؛ اگر شکم کودک بیش از سه روز کار نکرد به یبوست مبتلا شده است.

باید بدانید، بهترین روش در برخورد با این بیماری در کودکان رعایت برخی از دستورالعمل‌های غذایی است؛ به عنوان مثال بهتر است به کودکان مبتلا به یبوست میوه‌هایی مثل آلو، زرد آلو گلابی یا لوبیا بدهیم؛ این خوراکی‌ها موجب کار کردن شکم کودک شده و می‌توانند یبوست را تا حد زیادی برطرف کنند.

خودداری از مصرف خوراکی‌هایی مثل موز، سیب، هویج، کدو و برنج و نوشیدن مایعات بیش از دیگر دستورالعمل‌ها برای رفع یبوست در کودکان مفید است.

افزایش حملات قلبی با التهاب روده

محققان دانشگاه هارینگتون طی یک پژوهش سه ساله دریافته اند که ابتلا به بیماری التهاب روده می‌تواند به مشکلات قلبی عروقی و حمله قلبی منجر شود.

این مطالعه که بر روی بیش از ۲۲ میلیون بیمار انجام شده بود نشان داد؛ درصد بیشتری از افرادی که دچار حمله قلبی شده اند با التهاب روده مواجه بودند؛ همچنین حملات قلبی در بیماران مبتلا به التهاب روده حدودا ۲ برابر بیشتر است؛ علاوه بر مشکلات قلبی، التهاب روده خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر فشارخون بالا و دیابت را بیشتر می کند.

التهاب روده اصطلاحی است که بیشتر در مورد ۲ مشکل التهابی مزمن دستگاه گوارش، کولیت روده و بیماری کرون استفاده می‌شود.

کاهش وزن با لیمو ترش

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، محلول آب و لیمو ترش را نوشیدنی اصلی خود قرار دهید؛ مخلوط لیموترش و آب موجب آب شدن چربی‌های دور شکم و داخل بافت‌های بدن می‌شود.

لیموترش حاوی ماده‌ای به نام "پکتین" است که احساس گرسنگی و میل شدید فرد برای خوردن شیرینی‌جات را کاهش می‌دهد؛ برای این منظور بهتر است نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان مخلوط آب و لیموترش بنوشید تا علاوه بر کاهش وزن شاهد پاکسازی و سلامت روده و معده خود هم باشید.

این نوزادان سالم ترند

محققان دانشگاه بینگامتون نیویورک ادعا می‌کنند به شواهدی دست یافته اند که نشان می‌دهد کودکانی که به پدر خود شبیه ترند از سطح سلامت بیشتری در یک سال اول تولد خود برخوردارند.

این محققان معتقدند از آن جایی که پدران در رشد و سلامتی کودکان نقش مهمی دارند، هنگامی که فرزند به پدر بیشتر شبیه باشد، پدر حس بهتری نسبت به فرزندش داشته و به همین علت زمان بیشتری را با فرزندش می‌گذراند.

مححقان این نتایج را از بررسی داده‌های ۷۱۵ خانواده به دست آورده اند.

روش هایی برای کاهش آسیب چربی

برخی افراد عاشق مصرف چربی هستند و دوست دارند همیشه غذاهایشان مملو از چربی باشد؛ توصیه‌های زیر می‌تواند به این افراد برای حفظ سلامتی کمک کند.

سعی کنید از فیبر‌های گیاهی استفاده کنید؛ سبزیجات و جو از این نوع مواد غذایی هستند که می‌توانند میزان جذب چربی وعده‌های غذایی در بدن را کاهش دهند؛ همچنین بهتر است پیش از وعده‌های غذایی، کمی سوپ بخورید؛ علاوه بر این ساندویچتان را با نان سبوس‌دار میل کنید؛ کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج قهوه‌ای یا نان سبوس‌دار می‌توانند میزان جذب تری گلیسرید یا همان کلسترول بد خون را به طور چشمگیری کاهش دهند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو