گروه : دانستنی ها /

شناسه: 7275

29 اسفند 1402 06:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آیا لیدوکایین برای کاهش درد رویش دندان کودکان مناسب است؟

اتان هاسمن متخصص اطفال وآسیب‌شناسی اظهار کرد: رویش دندان پدیده‌ای طبیعی در مورد همه نوزادان محسوب می‌شود و FDA هیچ داروی شیمیایی و گیاهی در این مورد توصیه نمی‌کند.

به گزارش قاوس نامه به نقل از پندار آنلاین؛ لیدوکائین درمان دارویی درد دندان بزرگسالان و کودکان است. این ژل مانند شربت، زخم‌های دهان را کاهش داده و موجب درمان می‌شود. همچنین دندانپزشکان در طی استفاده از اشعه X در کودکان و کاهش بستن دهان و حالت تهوع از این ماده استفاده می‌کنند.

موسسه روش‌های ایمن مصارف دارویی (ISMP) اخیرا چندین گزارش‌ از استفاده خودسرانه این ژل در کودکان دریافت کرده است. علائم شایع در استفاده بیش از اندازه از لیدوکائین موجب بروز عصبانیت، گیجی، مشکلات بینایی و حتی تشنج خواهد شد.

پیش از این آژانس در استفاده از ژل‌های حاوی بنزوکائین در این مورد هشدار داده بود. بنزوکائین داروی بیهوشی موضعی است و به ندرت استفاده می‌شود.

برای کاهش درد نوزادان می‌توان از لثه‌کش‌های لطیف حلقه‌ای یا مرطوب و یا حوله شسته شده پاکیزه استفاده کرد. داروهای مسکن بی‌حسی خفیف کوتاه مدت ایجاد می‌کنند. والدین باید بر جویدن لثه‌کش حلقه‌ای و یا حوله تمیز نظارت داشته باشند.

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو