گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 1332

07 اردیبهشت 1403 15:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار ویژه گنبدکاووس: آسیب های اجتماعی؛ جدی ترین و پرچالش ترین مشکل گنبدکاووس است

فرماندار ویژه گنبدکاووس حل و مبارزه با آسیبهای اجتماعی را جدی ترین و پرچالش ترین موضوع گنبدکاووس دانست و افزود: شورای هماهنگی با مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس می تواند ظرفیت و نمونه ای باشد برای دیگر شهرستان ها که از تجربیات آن استفاده کنند.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی با بیان این مطلب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حضورتمامی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را به فال نیک گرفت و افزود: حضور موثر،جامع وکامل شما می تواند در راستای تحقق اهداف متعالی این شورا در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی کمک بزرگی کند.
وی با اشاره به اینکه حضور دانشگاهها در این جلسات بهبود بخشیده است، تصریح کرد: ما به ظرفیت فکری و پژوهشی دانشگاهها احتیاج داریم تا با شرکت در اتاق فکر و مدیریت و نظرات جامعه شناختی خود همراه با نظارت اقدامات شورا هوشمندانه انجام می گیرد.
کریمی در ادامه تشکیل اتاق فکر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را جایگاهی دانست برای تبدیل شدن به یک مدل برای دیگر حوزه ها و بقیه شهرها.
معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه گزارش جامعی از پیگیری مصوبات در 7 جلسه قبلی تهیه شود، افزود: هر 6 ماه یک با گزارش جامعی از مصوبات هر دستگاه به مدیرکل آن نیز ارسال کنید تا در جریان عملکرد مدیران ادارات قرار بگیرند.
کریمی با بیان اینکه نام منطقه آلوده با صحبتهایی که در جلسات استانی شد، قرار شد تا گفته نشود، گفت: نام "منطقه آسیب دیده" مطرح شده است تا این نام برای برخی از محلات و ساکنین آنها مشکل ساز نشود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ورزش غافل نشویم، تصریح کرد: یکی از کم هزینه ترین و تاثیرگذار ترین مواردی که در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی موثر است، تقویت و توسعه ورزش و استفاده از این ظرفیت است.
عبدالقدیر کریمی ورزش را عاملی در جهت ایجاد نشاط و شادابی دانست و افزود: جوانان واقعا مشتاقانه جهت تماشای ورزش شرکت می کنند و ما باید به توسعه ورزش توجه خاصی کنیم.
معاون استاندارگلستان با بیان اینکه گنبدکاووس در رشته های والیبال،والیبال نشسته و سوارکاری ظرفیتهای بالایی دارد، گفت:طرح روستای قهرمان در استان در حال برگزاری است که روستاهای بخش مرکزی و داشلی برون می توانند حرفهای زیادی برای گفتن در این طرح داشته باشند.
وی در پایان به جلسه شورهای هماهنگی استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: استاندار گلستان و شرکت کنندگان در آن جلسه گزارش گنبدکاووس را یکی از بهترین گزارش ها خواندند و نظر استاندار بر این بود تا مدلی بشود برای ارائه دیگر فرمانداران و استفاده از تجربیات این شهرستان در مبارزه با مواد مخدر.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو