گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 1397

31 فروردین 1403 03:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان: پدافند غیرعامل موجب بازدارندگی در برابر تهدیدهای خارجی است

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گلستان با تاکید برارتقاء سطح علمی و فنی درکشور، گفت: یکی از راههای مصونیت ما در برابر دشمن علاوه بر آمادگی دفاعی، توجه ویژه به کسب علم و دانش و توسعه این بخش است.

به گزارش قابوس نامه، قاسم غریب آبادی در مراسم گرامیداشت و تقدیر ازدانش آموز برتر گنبدی در مسابقات پدافند غیرعامل، با اشاره به اهداف و محورهای پدافند غیرعامل در جهت ایجاد مصونیت دربرابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی،اظهار کرد: هنرستان علم نظری و عملی را همزمان باهم آموزش می دهند، شما اینجا می توانید دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشید،که این خود یکی از اهداف پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم، تصریح کرد: اگر ما کار درست را انجام بدهیم مملکتی آباد،‌محیطی ایمن خواهیم داشت ولی اگر به خوبی انجام ندهیم هر روز یک نفر تهدیدی علیه ما انجام می دهد.

watermarked IMG 1920

غریب آبادی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که نیروی بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمن را ایجاد می کند، افزود: پدافند غیرعامل یک موضوع بین رشته است که در بیشتر زمینه ها ورود پیدا می کند، برای مثال حوزه انتخابات مردم محوری مطرح می شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گلستان با بیان اینکه برنامه های هفته پدافند غیرعامل بیشتر در حوزه مباحث آموزشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی انجام می گیرد، افزود: با توجه به اینکه هنرآموزی دانش آموزان مشاغل متعددی در حوزه کار و علوم ایجاد می کند، اقداماتی پدافند غیرعامل در حوزه اقتصاد و مهارتی می تواند برای دانش آموزان موثر و مفید باشد.

watermarked IMG 1919

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای متعدد در سطح دستگاهها، ادارات و برگزاری 10 کارگاه در برنامه های این هفته پدافند غیرعامل، تصریح کرد: بازدید از مراکز مرتبط با مبحث پدافند غیرعامل، مراکز ذخیره سازی غلات از دیگر برنامه های ما در شهرستان ها می باشد.

غریب آبادی با بیان اینکه طبق دستورالعمل باید کالاهای استراتژی به مدت 3 ماه ذخیره شوند، افزود: رزمایشها، مانورهای امداد و نجات و زلزله و دیگر مانورها از برنامه های این هفته خواهد بود.

watermarked IMG 1924

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با بیان اینکه پدافند غیرعامل ما را از انواع آسیبها محافظت می کند، افزود: پدافند غیرعامل یعنی اقدامات لازم در جهت محفاظت خودمان در بلاهای طبیعی و غیرطبیعی انجام دهیم.

گفتنی است در این مراسم از دانش آموز هنرستان الغدیر گنبدکاووس، سلیمان عرب زاده به دلیل کسب مقام اول مسابقات پدافند غیرعامل کشور تقدیر و تشکر شد.

عرب زاده در رشته تصویر سازی با ارسال عکسی در حوزه تهاجم فرهنگی، به مضررات فضای مجازی در کاهش سطح مطالعه در جامعه پرداخته است.

watermarked IMG 1931

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو