گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 1399

06 اردیبهشت 1403 08:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

انتخابات دانش آموزی ؛تمرینی برای انتخابهایی بزرگ‌

یکی از اهداف برگزاری انتخابات دانش آموزی تمرین انتخاب اصلح و درست در اجتماع است که دانش آموزان با آن آشنا می شوند.

به گزارش قابوس نامه، در پی برگزاری انتخابات دانش آموزی طی نوبت صبح و عصر مدارس سراسر کشور، گنبدکاووس نیز شاهد برگزاری 400 انتخابات در مدارس شهرستان خود بود. مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این رابطه گفت: در یک مملکت آزاد، قطعا یکی از مسائل مهم انتخابات است، انتخابات می تواند مظهر آزادی باشد که افراد از میان خود برای وضع قانون انتخاب می کنند.
علیرضا حسین زاده با بیان اینکه انتخابات دانش آموزی سطح کوچکتری است برای آموزش دادن و بیان نظر خود، تصریح کرد: دانش آموزان منتخب شده در مجموعه فعالیتها دخیل می شوند و احساس نمی کنند در مدریت مدرسه بیگانه هستند.
وی در ادامه افزود: انتخابات دانش آموزی یکی از مزایایی که دارد این است که آنها یاد می گیرند در عرصه اجتماعی چگونه انتخاب کنند و مقدمه ای برای انتخابهای بزرگترشان فراهم شود.
حسین زاده با بیان اینکه انتخاب جامعه کوچک در سطح یک مدرسه، تمرینی برای انتخابهای بزرگتر است، تصریح کرد: ضرورت است که اگر قرار است در آینده انتخابهای خوبی داشته باشیم، دانش آموزان در مدرسه تمرین کنند، تا بدانند معیارهای انتخاب چیست؟ چه ملاکهایی باید توجه کنند.
یکی از دانش آموزان به نام مسعود دلشاد نیز در گفتگو با قابوس نامه، گفت: ما در مدرسه انتخابات برگزار می کنیم تا به مدیر و معاون کمک کنند و با بیان ایده و نظرات خود راهگشا باشند.
دلشاد در ادامه توانایی انجام فعالیتها و پرهیز از شعارهای کذب یکی از ملاکهای انتخاب خود در انتخابات شورای دانش آموزی دانست.

qaboos1 16

یکی دیگر از دانش آموزان مدرسه گنبدکاووس با بیان اینکه ما با انتخاب شورای دانش آموزی برای خود نمایندگانی انتخاب خواهیم کرد تا مشکلات و معضلات مدرسه را به مدیران برسانند، تصریح کرد: ما برای مطالبه و نظردهی در خصوص مدرسه با انتخاب نماینده های دانش آموزی در مدیریت مدرسه مشارکت خواهیم کرد.

گفتنی است مسئولیت پذیری، مشورت کردن و تصمیم گیری و نیز ایجاد روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان از اهداف برگزاری انتخابات دانش آموزی است.
نوزدهمین دوره انتخابات  شورای  های دانش آموزی  روزدوشنبه سوم آبان ماه  1395 همزمان در کلیه ی واحد های آموزشی دوره های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول ودوم در سراسركشور  بر گزار شد که ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در مدارس ابتدايي برحسب تعداد دانش آموزان آن مدرسه خواهد
بر اساس دستوالعمل ابلاغی، اعضای اصلی شورای دانش آموزی در مدارس با جمعیت کمتر از 100 دانش آموز، پنج نفر، مدارس از 101 تا 150 دانش آموز، هفت نفر و مدارس بالای 151 دانش آموز 9 نفر خواهد بود ضمن اینکه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی می توانند تنها از حق رای دادن برخوردار هستند و نمی توانند نامزد عضویت در شوراهای دانش آموزی بشوند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو