گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 1634

07 اردیبهشت 1403 11:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در دیدار فرماندار ویژه گنبد با مردم؛ مشکلات روستای بی بی شیروان بزرگ مطرح شد

مشکلات روستای بی بی شیروان گنبد طی نشستی با حضور نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه گنبد و جمعی از مسئولین شهرستان از سوی مردم مطرح و بررسی شد.

به گزارش قابوس نامه، ضرورت احداث پل در ضلع شمالی روستا یکی از درخواست های مهم نماینده دهیاری و شورای روستا بود که به گفتۀ وی هیچ راه ارتباطی با شمال روستا نیست این درحالی است که 3 هزار هکتار زمین در آنجا قرار داد که نمی توان کار خاصی در آن انجام داد.
didar 3
عظیم جزیده همچنین ،اجرای طرح هادی روستا، رفع مشکلات استفاده از آببندان ، بازسازی مدرسه فرسوده روستا، و تعریض جاده ورودی بی بی شیروان که تقریبا هر هفته با تصادفاتی همراه است، راه اندازی اورژانس 115 جاده ای  و همکاری منابع طبیعی و بنیاد مسکن برای اختصاص بخشی از اراضی برای ساخت مسکن جوانانی که تشکلی خانواده می دهند از دیگر نیازمندی های روستا عنوان کرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس در این نشست با تاکید بر رویکرد دولت در رسیدگی به روستاها  به ویژه روستاهای محروم اذعان کرد: این روستا به عنوان یکی از روستاهای بزرگ و تاثیرگذار گنبدکاووس است که قابلیت تبدیل به شهر را دارد و پیگیر این مسئله هستیم.
didar 7
وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستاها با توجه به تامین اعتبار در دست اجراست افزود: 2 میلیاردو 500 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستای بی بی شیروان مصوب شده است و به محض تأمین اجرایی می شود.
وی در مورد پیگیری مشکلات آب بندان و مسئله حق آبۀ روستا نیز گفت: این مسئله در جلسه ای دیگر با حضور مدیر شرکت آب منطقه ای ، نماینده ای که از سوی شورا دهیاری و مردم بی بی شیروان معرفی شود و فرماندار ویژه برگزار شود.
نماینده مردم گنبد نیز در این نشست با اشاره به لایحه منطقه آزاد اینچه برون و پروژه راه آهن گنبد از آثار  تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری که می تواند برای 6 تا 7 هزار نفر از جوانان استان ایجاد شغل داشته باشد.
didar 4
قرجه طیار  افزود: پیگیری تصویب این لایجه در مجلس در دستور کار مجمع نمایندگان گلستان قرار دارد و با توجه به اینکه بحث اقتصاد و معیشت مردم مورد تاکید مقام معظم رهبری است اظهارکرد: به تاسی از منویات مقام معظم رهبری مجلس و دولت همکاری خوبی برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در باب معیشت بیکاری و اقتصاد دارند.
گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران شهرستان نیز در حوزه فعالیت خود دربارۀ سوالات و مشکلات مطرح شده ، توضیحاتی ارائه کردند.didar 1

didar 2

didar 5

didar 6

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو