گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 1750

05 اردیبهشت 1403 07:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سردار صادقی خبر داد؛  تقدیم فرش دستبافت اجلاسیه 4000 شهید گلستان به رهبر معظم انقلاب

فرمانده سپاه نینوا گلستان از برنامه های ویژه ماه منتهی به اختتامیه اجلاسیه 4000 شهید استان خبر داد و گفت: مقرر است در راستای شعار سال، فرشی کاملا دستبافت با نمادهای ارزشی استان تقدیم مقام معظم رهبری شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از پاسرو؛ سردار رحمت الله صادقی، فرمانده سپاه نینوا استان گستان، امشب در یادواره 4000 شهید استان گلستان که در باغ موزه دفاع مقدس(تهران) برگزار شده بود، گفت: اقداماتی که در یک ماه باقیمانده به اجلاسیه بزرگ 4000 شهید استان به صورت ویژه به آن پرداخته شده است محصول یک کار جمعی استانی به ریاست استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران محترم است که به فضل و توفیق الهی به منصه ظهور خواهد رسید.

وی برنامه این شب را آغاز برنامه های ویژه اجلاسیه و اختتامیه آن را در 25 آذر اعلام کرد و افزود: برنامه های پیش بینی شده در شورای سیاست گذاری حوزه های مختفی دارد که یکی از این اقدامات خوب جمع آوری 3هزار و 929 اثر از 4000 شهید استان بوده است که یک اقدام بسیار غنی و آغاز یک حرکت جدید بعد از اجاسیه به شمار می رود چرا که اجلاسیه پایان این راه عظیم نیست.

سردار صادقی تصریح کرد: اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان با تمام عظمت و شکوه تنها بخش مختصری از گنج بزرگ دفاع مقدس است، این فرهنگ پایان نخواهد پذیرفت.

فرمانده سپاه نینوا گلستان به برخی برنامه های اجرا شده و در دست اجرای اجلاسیه اشاره کرد و گفت: 100 اثر از نویسندگان معتبر استانی و کشوری از شهدا و ایثارگران استان به رشته تحریر درآمده است در حوزه فیلم، فیلم کوتاه و پویانمایی نیز اقدامات خوبی در حوزه های هنری و فرهنگی انجام شد چرا که شاکله و سبقه این اجلاسیه کاملا فرهنگی است.

وی یکی از برنامه های ویژه اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان را برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه نام برد و متذکر شد: تا کنون 320 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسا شده که در سینما منعکس خواهد شد.

سردار صادقی همچنین اضافه کرد: برای یادواره های تخصصی شهدا نیز به صورت یگانی و موضوعی اقداماتی انجام شده که از مصادیق آن می توان به یادواره 600 شهید اه سنت، یادواره شهدای دانش آموز و ... اشاره کرد.

فرمانده سپاه نینوا گستان، تجمع بزرگ رزمندگان گلستانی، تجمع بزرگ اسوه های صبر، برگزاری مراسم دعای ندبه، دعای کمیل و کرسی  های تلاوت نور ممزوج شده با فرهنگ دفاع مقدس را از دیگر برنامه های اجلاسیه برشمرد.

فرهنگ دفاع مقدس باید در نظام آموزشی جاری شود

وی یکی از کمیته های اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان را پرداخت به اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با دفاع مقدس خواند و گفت: در این راستا و با توجه به شعار سال که «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عم» نام گرفته است فرشی کاملا سنتی با نماد جغرافیای طبیعی و اقوام و شهدا در حال بافت است که مقرر است در روز دیدار اعشای شورای سیاست گذاری با مقام معظم رهبری به معظم له تقدیم شود.

سردار صادقی ابراز کرد: تمامی این اقدامات ویژه و اقداماتی که تا کنون در سطح پایگاه های مقاومت اتفاق افتاد ماحصل تصمیمات خادمین شهدا در استان است که امیدواریم این لیاقت را خداوند بدهد که ما در حد و اندازه ای که توفیق داریم، با دقت و توجه و ظرافت بیشتر در این حوزه بزرگ از ژرفای این گنج عظیم بهره برده و تولیدات لازم مباحث فرهنگی را انجسام بخشیم تا تولیدات ما در نظام آموزش عالی، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه ساری و جاری شود.

فرمانده سپاه استان گلستان گفت: مهم ترین و بزرگترین کار این است که فرهنگ دفاع مقدس را در حوزه نظام آموزشی جاری کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو