گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 2133

01 اردیبهشت 1403 10:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت کشور در گنبدکاووس: نظم فکری و رفتاری؛ مهمترین عامل موفقیت/ امیدوارم هر معلمی یک محقق شود

 پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت کشوربا تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش ابتدایی در نظام آموزشی، گفت: مهم ترین پیام امروز تعلیم و تربیت، توسعه پایدار است که پیامبر(ص) در 1400 سال پیش "زگهواره تا گور دانش بجو" آن را بیان کرده است.

به گزارش قابوس نامه،احمد صافی با بیان این مطلب در اولین همایش ملی آموزش و پرورش ابتدایی و توسعه پایداردر دانشگاه آزاد گنبدکاووس، افزود: آدمی باید تا آخرین لحظه حیات خود به دنبال علم باشد و بازنشستگی برای آموزش و پرورش وجود ندارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه امروز شناخت ظرفیت های دانش آموز ابتدایی برای حرکت و پیشرفت در مسیر آموزش و پروش کشور بسیار مهم است، تصریح کرد: تحقیق برای معلمان بسیار اهمیت دارد، تحقیق برای اینکه بدانیم دانش آموز به چه لحن معلم می گوید:" گرم، صمیمی، خوش اخلاق" باید مورد توجه قرار بگیرد.

qaboos1 1

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا دانش آموز ابتدایی عاشق تعلیم و تربیت شود، تصریح کرد: نباید نقش فضا و معلم را در لذت آغاز درس دانش آموزان نادیده بگیریم، برای مثال به واسطه وجود طبیعت زیبا در گلستان نمره انشاء دانش آموزان ابتدایی باید 20 باشد.

دکتر صافی در ادامه به نقش مهم مادرها در پرورش کودکان اشاره کرد و افزود: معلم باید دانش آموز را با هنر خود عاشق عظمت خداوند کند، معلمی که اسوه نوشتار دانش آموز است، آیا خودش خوش خط است؟

وی با تاکید بر تحقیق در زمینه برداشتن موانع رشد کودکان، اظهار کرد: اگر موانع رشد کودکان برداشته شود، پیشرفت ایجاد می شود و بهترین زمان انجام این کار نیز در دوران ابتدائی است.

qaboos1 5

صافی در ادامه گفت:یکی از مهم ترین کارهایی که باید دانش آموزان یاد بگیرند، نظم است، نظم رمز موفقیت است و مهم ترین عامل موفقیت نظم فکری و رفتاری دانش آموزان است.

این پیشکسوت تعلیم و تربیت با اشاره به اینکه نزدیک به 20 هزار تحقیق و طرح تحقیقاتی پیرامون آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: 60 درصد دانش آموزان مربوط به مقطع ابتدایی هستند که ضروری است معلمان برای این مقطع قلم بزنند و طرح بنویسند، ادامه تحصیل بدهند، تا زمینه ساز توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی رقم بخورد.

گفتی است در پایان به پاس تلاشهای بیشمار دکتر احمد صافی در زمینه توسعه آموزش وپرورش ابتدایی به او لوح تقدیری از طرف دانشگاه آزاد گنبدکاووس تقدیم شد.

qaboos1 11

qaboos1 8

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو