گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 2268

05 اردیبهشت 1403 09:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم گنبدکاووس عنوان کرد؛ رتبۀ سی ام سرانۀ درآمدزایی گلستانی ها بیانگر عمق فقر، مشکلات معیشتی و اقتصادی استان

نماینده مردم گنبدکاووس و بخش محروم داشلی برون میزان درآمدزایی و تولید ثروت توسط شهروندان گلستانی را بیانگر عمق فقر و مشکلات معیشتی و اقتصادی این استان به ظاهر سرسبز دانست و گفت: بر اساس لایحه بودجه سال 96 در سال آینده هر گلستانی با 285 هزار تومان درآمدزایی رتبه 30 کشوری را خواهد داشت.

به گزارش قابوس نامه،قرجه طیار با بیان این مطلب، افزود: در بخش توزیع اعتبارات وضع گلستان به مراتب بهتر است و از 25 هزار و 600 میلیارد تومان توزیع بودجه سال 96، سهم استان گلستان 732 میلیارد تومان است. سهم گلستان در توزیع اعتبارات سال 96 حدود 85/2% یعنی نزدیک به 3% است و از این حیث در بین استان های کشور جایگاه 17 را داراست.

طیار در ادامه به توجه بیش از پیش و تزریق اعتبارات ملی و استانی مخصوصا در بخش طرح های تملک دارایی سرمایه ای را ضروری دانست و افزود: سهم هر گلستانی از توزیع اعتبارات سال 96 به میزان 368 هزار تومان است و گلستان در این شاخص اقتصادی رتبه 17 کشوری را دارند،

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضریب بازگشت منابع به استان در مقایسه با درآمد استان 129 درصد و در جایگاه 8 کشوری قرار دارد، افزود: به عبارت دیگر دولت یازدهم 29 درصد بیش از درآمد استان به طرح ها و هزینه های استان تزریق اعتبار می کند.

.به گفته طیار؛ درآمد کل کشور در سال 96 بالغ بر 87000 میلیارد تومان برآورد شده که سهم استان گلستان 567 میلیارد تومان که معادل 65 صدم درصد درآمد کل کشور است.

وی افزود: استان گلستان به عنوان یکی از 32 استان کشور کمتر از 1 درصد ثروت کشور را تولید می کند و در بین استانهای کشور نیز رتبه 22 را دارد.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش اعتبارات در مقایسه به درآمدهای استان، افزود هنوز بسیاری از پروژه های و طرح های زیرساختی و مهم استان مانند راه آهن گرگان-گنبد، بندرخشک اینچه برون، آبرسانی به روستاهای نوار مرزی گنبد، تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب شهری، جاده نفت، پتروشیمی گستان ، طرح گردشگری جزیریه آشوراده، زهکشی 280 هزار هکتار زمینهای شمال استان، سد نرماب چهل چای و ...راه درازی برای تکمیل طرح ها و بهره برداری دارند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو