گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 2400

10 فروردین 1403 12:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به قلم وحید حاج سعیدی؛ فدراسیون والیبال و دیه گوش میانی!

امروز اگر ریا نباشد قصد داریم با اجازت از محضر وزیر محترم بهداشت وارد عرصه پزشکی شویم و کمی از ارگانوگرافی یا همان عضو شناسی بنویسیم چرا که ظاهراً عده ای از ورزشکاران ما هنوز با اندام و اعضا و جوراح داخلی بدن زیاد آشنا نیستند  که در مواقعی باعث بروز حوادثی در مسابقات رسمی می شود!

به گزارش قابوس نامه، حقیقت ماجرا این است که یک ماه قبل در دیدار تیم های والیبال هاوش گنبد و شهرداری تبریز در حالی که تیم گنبد دو بر یک از رقیب جلو بود، یکی از تماشاگران کمی شکر وارداتی خورد و سکه ای را به سمت بازیکنان تیم شهرداری تبریز پرتاب کرد.
 بعد از پرتاب سکه پاسور تیم شهرداری با کوله باری از تجربه و چهل سال سن به ناگاه روی زمین افتاد و آه و فغان و وا اسفا که گوش میانی ام پاره شد و آژیر کشان او را از زمین بردند!
با وجود معاینه پزشک مبنی بر سالم بودن ایشان تیم تبریزی از ورود به زمین امتناع کردند و ناظر بازی و داور و سایر بر و بچه ها هم بعد از اینکه دیدند تیم تبریزی حاضر به ادامه بازی نیست، کاسه کوزه را جمع کردند و به هتل رفتند تا لااقل بتوانند سایر بازی ها را از شبکه ورزش تماشا کنند.
اما این همه ماجرا نیست و در جلسه کمیته انضباطی همان طور که عمو سیفی ( سرایدار مفخم مدرسه ما) پیش بینی کرده بود، نتیجه بازی سه بر صفر به نفع تیم تبریزی اعلام شد! البته همین که تیم گنبد را مجبور به پرداخت دیه نکردند و پای 110 و پلیس را به ماجرا باز نکردند و کار به آژان و آژان کشی نکشید، جای شکرش باقی است. فلذا به منظور جلوگیری از رخداد حوادث مشابه چند پیشنهاد سوفسطایی و مدبرانه در این خصوص ارائه می شود:
الف) اندام شناسی: پیشنهاد می شود در مهد های کودک علاوه بر معرفی اندام هایی نظیر دست ، پا، گوش، چشم ، دهان و ... به بچه ها آموزش داده شود که برخی از اعضا نیز داخل بدن قرار دارند و طبیعتاً با پرتاب یک سکه یا شیئی مشابه پاره نمی شوند و آسیب نمی بینند!
ب) حفاظت از گوش: توصیه می شود به منظور جلوگیری از آسیب های جدی بازیکنان، منبعد بازیکنان والیبال از کلاه های مخصوص واترپلو یا کلاه مخصوص کشتی گیران نوجوان استفاده کنند.( البته این کلاه در کشور وجود ندارد و ما هم در فیلم های خارجی دیده ایم!) در مورد حفاظت از سایر اندام های بدن هم می توان با هماهنگی شرکت های دانش بنیان  سفارش ساخت محافظ و گاردهای جدید داد.
پ) تغییر کاربری ناظر: قطعاً برای ناظر بازی علاوه بر دور زدن در محوطه ورزشگاه و گیر دادن به لیزر و شیپور تماشاگران وظایف دیگری هم تعریف شده است که احتمالاً جلوگیری از تضییع حق تیم ها یکی از آنهاست. چون در برخی بلاد علاوه بر سکه اشیاء دیگری نظیر بطری دلستر، صندلی شکسته ، میخ چدنی و ... هم به زمین پرتاب می شود ولی بازی تعطیل نمی شود و نتیجه به نفع تیم مهمان رقم نمی خورد!
ت) برگرداندن ورق: همیشه قرار نیست نتیجه یک بازی در زمین بازی رقم بخورد. از این پس تیم ها می توانند با هماهنگی قبلی با یکی از تماشاگران خودی، هنگامی که اوضاع را بر وفق مراد ندیدند یک سکه به سمت پاسور تیم خودشان پرتاب کنند و ایشان هم با اعلام پارگی یا آسیب جدی یکی از اعضای داخلی بدن نظیر شیپور استاژ، بصل النخاع، اپی گلوت، غدد فوق کلیوی و ... زمین بازی را ترک کند و سایرین نیز از ادامه بازی انصراف دهند. مابقی کار ها و اعلام نتیجه ظرف کمتر از سه هفته توسط برو بچه های فدراسیون صورت می پذیرد.
ث) دو گیم از سه گیم: پیشنهاد می شود به منظور رعایت حال سن و سال برخی از دوستان که با چهل سال سن هنوز در کنار جوانان در حال کسب تجربه هستند، قوانین بازی ها را مختصری تغییر دهیم و به جای 5 گیم بازی ها را در سه گیم تمام کنیم!
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو