گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 2436

28 فروردین 1403 20:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن دارفانی را وداع گفت

الحاج آخوند عابدى کر، امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن دقایقی قبل بر اثر بیماری دارفانى را وداع گفت.

به گزارش قابوس نامه به نقل ازتسنیم، دقایقی قبل حاج آخوندعابدی کر، مفسرقرآن، چهره برجسته و تقریبی کشور و امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن دارفانی را وداع گفت.

الحاج آخوند عابدى کر که در دو دوره عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور هم بود، بیش از 95 سال سن داشتند و چندی پیش نیز به علت عارضه قلبی در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان بستری شده بود.

حاج آخوند عابدی کر از علمای اهل سنت ترکمن است که از ابتدای انقلاب تاکنون امام جمعه شهرستان بندرترکمن است و مفسر قرآن کریم در 4 مجلد به زبان ترکمنی است که کتب تفسیر وی در همه کشورهای همسایه در بین مسلمانان ترکمن توزیع شده است.

حاج آخوند عابدی کر در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام به اشاعه فرهنگ دینی و دفاع از ارزش‌های ایثارگری و حفظ تمامیت ارضی  مشغول  بوده است.

آخوند عابدی کر تحصیلات اولیه خود را در محضر استاد هجو آخوند طلابی گذراند و سپس به گلیداغ به نزد استاد عبدالقادر آخوند داغستانی رفتند و به مدت 13 سال به عنوان معلم در روستای صحنه مشغول تدریس بودند و سپس برای تکمیل تحصیلات خود به تهران رفتند و در مدرسه شهید مطهری کنونی درس خواندند.

وی در سال 1360 از طرف امام خمینی (ره ) رهبر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه بندرترکمن منصوب شدند و تاکنون در این سمت فعالیت کردند و مدرس و مدیر حوزه علمیه قبا و نخستین مفسر قران کریم به زبان ترکمنی است.

مراسم تشییع پیکر مطهر این عالم فردا ساعت 11 در عیدگاه شهرستان بندرترکمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو