گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 2466

29 اسفند 1402 09:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیرکل حزب فداییان اسلام: در دوران سیاه بعد مشروطیت، هیچ حرکتی چون قیام نواب صفوی مطرح نشد

دبیرکل حزب فدائیان اسلام و همرزم شهید نواب صفوی در شصت و یکمین سالگرد این شهید و یارانش که در مسجد هاشمی گنبدکاووس برگزار شد، گفت: در دوران سیاه بعد مشروطیت، هیچ حرکتی چون قیام نواب صفوی مطرح نشد.

به گزارش قابوس نامه، مهدی عبدخدایی، با اشاره به تاریخ حرکت هایی که در طول مسیر انقلاب، از سوی بیگارنگان و روشنفکران برای اسلام زدایی انجام شد؛ تصریح کرد: در مشروطیت عده ای از شبه روشنفکران که گروه شبه ترقی خواهان بودند، با این استدلال که می توانند فرهنگ اسلامی را داشته باشند و از تکنولوژی غرب بهره ببرند حاکمیت را در دست گرفتند.
وی افزود: این شبه روشنفکری تبلورش در وجود رضاخان بود که با چکمه وارد حوزه فرهنگ و سیاست شد و این اندیشه تا جایی پیش رفت که شخصیت های بزرگ مذهبی ما چون آیت الله مدرس مورد توهین قرار گرفت.
این همرزم شهید با عنوان این مطلب که پس از نهضت مشروطه سه دسته خداباور ستیزی، دین باور ستیزی و شیعه باور ستیزی توسط بیگانگان و عوامل داخلی آنان درقالب جریان ترقی خواهان شبه روشنفکر برعلیه اسلام راه افتاد، که در این حوزه ها علیه خدا باوری در روزنامه ها هم می نوشتند.
عبدخدایی ادامه داد: این اندیشه ها به جز ایران در دیگر کشورهای منطقه چون ، عراق، ترکیه، افغانستان و مصر نیز پایگاهها و رهبرانی داشتند که از سوی استعمارگران هدایت می شد و در ایران مدعیان حزب توده و ملی گرایان مجریان این اندیشه ها بودند.
وی به ورود شهید نواب صفوی به مبارزات علیه  تفکرهایی که جز به انزوا کشاندن اسلام هدف دیگری نداشتند اشاره و تاکید کرد: مردم باید مسائل تاریخی را بدانند و متوجه باشند که امام و مبارزان انقلابی چه خون دلهایی خورده اند تا جامعه بیدار شده است و هویت اسلامی و ایرانی به آن بازگردانده شد.
همرزم شهید نواب صفوی همچین به مبارزات آیت الله هاشمی اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از مبارزانی بود که در انقلاب زحمات زیادی کشید و امروز با رحلت و فقدان او یکی از بزرگترین شخصیت های سیاسی از دست رفت.
وی یاد و خاطره آیت الله بروجردی را نیز گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگ در مسیر مبارزات ، نقش بزرگی در تربیت علما و روحانیون برای بصیرت افزایی مردم نسبت به استعمار و رژیم استبدادی داشت.
مهدی عبدخدایی همچنین در سخنانش با اشاره به پاسخ رهبرمعظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور آمریکا که گفته بود برجام را پاره می کنیم  و ایشان فرمودند" اگر شما برجام را پاره کنید ما ان را آتش می زنیم " آن را نمونه ای از اقتدار ایران عنوان کرد.
دبیرکل فدائیان اسلام در ادامه گفت: ملت ما ملت بزرگ و با عزتی است که به برکت خون شهدا از جمله شهید نواب صفوی و یارانش توانسته است در مقابل قدرتهای دنیا بایستد و این بزرگی به اوج رسیده است.
وی تصریح کرد: اگر روزی کوچه های این سرزمین محل تاخت و تاز استعمار و دشمنان بود امروز با اتکا به خداوند و برکت وجود ولایت و خون شهدایی که در این راه ریخته شده است ، این کوچه ها بوی استقلال و امنیت می دهد که باید شکرگزار آن باشیم.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو