گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 2489

09 فروردین 1403 23:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس: تدریس معلم محور و حفظ طوطی وار از مشکلات ما در آموزش است

نماینده مردم گنبدکاووس گفت: یکی از اشکالات ما در آموزش و پرورش تدریس معلم محور و حفظ طوطی وار است که باید برای آن فکری اندیشید.

به گزارش قابوس نامه، قرجه طیار با بیان اینکه پایه و اساس آموزش و تربیت در کشور آموزش و پرورش است، افزود: آموزش دانش آموزان و فرزندان اگر پویا باشد ما کارمندان و متخصصین با سواد خواهیم داشت، تجهیزات کمک آموزشی مهم است ولی ابتکار و خلاقیت معلمین مهم تر است.
وی افزود: ارتباط دو طرفه معلم با دانش آموز بسیار مهم است و باعث تقویت اعتماد به نفس، ایجاد اعتماد به نفس و جسارت صحبت کردن در دانش آموز خواهد شد، من از معملین تقاضا دارم دانش آموزان را افرادی پرسشگر و دارای کنش گری بیافرینند که مطلبی را به راحتی قبول نکنند، به دنبال جواب مسائل باشند.
نماینده مردم گنبدکاووس با تاکید بر بعد پرورشی علاوه بر آموزش توسط معلمان، گفت: نگذارید مشکلات کمبود حقوق و تجهیزات وسایل کمک آموزشی مانع تربیت فرزندان شود، این مسائل از سوی نمایندگان شما در حال پیگیری است و شما باید دانش آموزانی در راستای بالا بردن اهداف تعیین شده نظام تربیت و هدایت کنید.
طیار افزود:میزان پوشش تحصیلی شهرستان از میانگین کشوری پایین تر است و در ابتدای سال تحصیلی در پایه دهم با ترک تحصیلی گسترده ای روبرو بودیم که این مسئله باعث ایجاد آسیب اجتماعی در آینده خواهد شد.
وی با اشاره به حل مشکل 180 نفر از معلمین ضمن خدمت در شهرستان گفت: 37 نفر از این تعداد باقی مانده اند که پیگیر حل مشکل آنها هستیم.
نماینده مردم گنبدکاووس در پایان خاطر نشان کرد: ما در راستای دفاع از حقوق فرهنگیان زبان گویا شما خواهم بود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو