گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 2726

31 فروردین 1403 08:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل صنعت و معدن و تجارت گلستان: 70 درصد مشکلات واحدهای صنعتی نقدینگی است

مدیرکل صنعت و معدن و تجارت گلستان 70 درصد مشکلات واحد های صنعتی را نقدینگی عنوان کرد و افزود: 12 درصد مشکل مدیریتی ، 17 درصد بازار و مابقی ورثه از مشکلات واحد های صنعتی است.

به گزارش قابوس نامه، حسینقلی قوانلو امروز در جمع برخی از مدیران واحد های صنعتی گنبدکاووس با اذعان به این مطلب گفت: دهه فجر امسال 32 واحد صنعتی با اعتبار 105 میلیارد تومان و 536 نفر اشتغالزایی افتتاح می شود.
موفق ترین برنامه در اجرا برنامه سوم توسعه بود
قوانلو با اشاره به اجرای  برنامه های توسعه کشور طی دولت های مختلف  به لحاظ کیفیت اجرا ،برنامه توسعه سوم را موفق‌ترین برنامه، خواند که بخشی از آن در زمان دولت هاشمی رفسنجانی و بخشی در دولت خاتمی اجرا شد اما برنامه چهارم توسعه به خاطر عدم قبول این برنامه از سوی دولت توفیق خاصی حاصل نشد.
وی عدم اجرای برنامه پنجم در دولت حاضر را نیز متاثر از تحریم ها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد برنامه ششم توسعه به خوبی اجرا شود.
حسینعلی قوانلو  همچنین با یادآوری کسب رتبه ششم استان گلستان در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: از 900 واحد موجود صنعتی استان ، 400 واحد به بانک معرفی شدند و 200 واحد صنعتی که مشکل نقدینگی داشتند نیز وام دریافت کردند.
وی در تشریح وضعیت واحدهای صنعتی موجود گلستان گفت: از 900 واحد صنعتی موجود، 600 واحد فعال و 300 واحد راکد بودند که البته حدود 30 درصد واحد ها نیمه فعال بودند که در طول عمر دولت یازدهم 180 واحد صنعتی پروانه ایجادی دریافت کرده اند.
قوانلو ادامه داد: مجوز  145 واحد تولیدی که راکد بودندنبز باطل کردیم  همچنین  548 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 3 هزارو 228 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است  و میزان واحد های فعال به 770 واحد رسیده است.
watermarked IMG 8119

برجام را راهگشای تسهیل انتقال پول
مدیرکل صنعت و معدن و تجارت گلستان برجام را راهگشای تسهیل انتقال پول عنوان کرد و افزود: در گذشته سالانه از 30 میلیارد دلار واردات 10 درصد به سبب انتقال پول کاهش می یافت  که امروز با توافق برجام مشکل حل شده است.
وی با اشاره به ارتقای یک پله ای از رتبه 20 به 19 درحوزه  ارزش افزوده گفت: در سالهای اخبر توانستیم 82 درصد ارزش افزوده داشته باشیم که با در نظر گرفتن 50 درصد رشد تورم عدد باقیمانده ارزش افزوده واقعی است و تلاش داریم این رتبه را  به عدد 15 برسانیم.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو