گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 3017

31 فروردین 1403 10:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه شورای سلامت گنبدکاووس مطرح شد؛ تولید روزانه 120 تن زباله در گنبدکاووس/ فعالیت 27 تیم بازرسی در طرح سلامت نوروزی

جلسه شورای سلامت گنبدکاووس با حضور مسئولین و رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس برگزار شد که حل و فصل موضوع دپو زباله ها در حاشیه جاده نفت گنبدکاووس یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش قابوس نامه، در ابتدای این جلسه  مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با اشاره مشکلات اعتباری پیش روی حوزه بهداشت و درمان، گفت:  24 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه های بخش درمان نیاز است که ضرورت دارد برای تخصیص اعتبار توجه ویژه به حوزه درمانی گنبدکاووس شود.
رضا صابری با بیان اینکه آنژیوگرافی با 100 میلیون تومان کلنگ زنی شده، در حالی که این پروژه حدودا 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: خیرین سلامت در این موضوع می توانند راهگشا باشند و ما نیز دست نیاز به سمت خیرین سلامت دراز می کنیم .
فعالیت 27 تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی
همچنین رئیس مرکز بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز از آغاز طرح سلامت نوروزی با 27 تیم خبر داد و گفت: این طرح با نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از 8 صبح تا 8 شب فعالیت می کند و از تمام دستگاهها انتظار داریم که به نکات و توصیه های بهداشتی با توجه به حجم بالای مسافر در ایام نوروز رعایت کنند.
فرهاد بدیعی در ادامه افزود: مردان گروه هدفی هستند که همکاری مناسبی با حوزه بهداشت ندارند، در گنبد کاووس و روستاها تقریبا مردان 30 تا 59 سال جمعیت یکسانی دارند، ضروری است تا راهکاری برای حضور مردان در مراکز بهداشتی و انجام آزمایش های غربالگری دوره ای برای مردان ارائه شود.
 وی با بیان اینکه به طور کلی توصیه می شود تا از مصرف مواد غذایی مانند نمک، روغن و قند تا حد مقدارجلوگیری شود، گفت: در اصول کلی سلامت مطرح می شود که انسان باید در رفتار زندگی خود تحرک بدنی داشته باشد و رفتار غذایی او بر اساس تغذیه سورخ کردنی ها نباشد.
برون سپاری به بخش خصوصی، راهکار حل مشکل زباله جاده نفت
همچنین در ادامه این جلسه موضوع دپو نخاله ها و زباله در حاشیه جاده نفت مطرح شد و مدیر شبکه بهداشت گنبدکاووس ظرفیت بخش خصوصی را در این راستا مناسب دانست و گفت: ساماندهی وسایل نقلیه فاضلاب ریخته شده در حاشیه جاده نفت چند سالی است که مطرح می شود، هر بار این موضوع مرتفع شده ولی بعد از مدتی این موضوع تکرار می شود، پیشنهاد این است که این موضوع به بخش خصوص واگذار شود.
همچنین در ادامه معاون شهردار گنبدکاووس گفت: روزانه 120 تن زباله در سطح شهرستان تولید می شود که با طرح تفکیک زباله از مبدا این مقدار با 15 درصد کاهش روبرو خواهد شد، انتقال  آن به سایت آزادشهر هر کیلو 125 ریال هزینه دارد، شهرداری ماهیانه 700 میلیون تومان صرف حمل و جمع آوری زباله می کند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو