گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 3358

29 اسفند 1402 14:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: هیچگاه سعادت خود را به خواسته دشمن گره نمی زنیم

امام جمعه گنبدکاووس گفت:ضعیف ترین انسان ها کسانی هستند که از دشمن خود توقع خیرخواهی داشته باشند، ما هیچگاه سعادت خودمان را به خواسته دشمن گره نمی زنیم.

به گزارش قابوس نامه، حجت السلام ترابی با بیان این مطلب و اشاره به پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا، گفت: از دشمن انسان نباید توقعی داشته باشد، اگر تعریف و تمجیدی هم می کند نقشه پلیدی دارد همانند شیطان که خیرخواهی او پلیدی دارد و در دشمنی اسرائیل و آمریکا و انگلیس شبهه ای وجود ندارد.
حجت الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به  انتخاب شعار سال و اشاره رهبر معظم انقلاب به تلخ کامی هایی برای مردم، گفت: عدم رونق بازار و تولید، از سویی تلخی بیکاری در خانواده ها از مواردی است که باید برنامه ریزی شود.
وی در ادامه راه اشتغال را تولید  و عامل تحول جامعه دانست وافزود: مسئولین در این راستا به چند نکته در سخنان رهبر معظم رهبری توجه کنند،ابتدای آن نیز مبارزه با قاچاق است، در این زمینه خلاء وجود دارد و باید جلو واردات از مبادی رسمی گمرک به عنوان قاچاق گرفته شود تا تحرک در تولید ایجاد شود.
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب که باید به گفتمان جامعه تبدیل شود، این است که موفقعیت در کار را در مدیریت فعال، متدین، انقلابی و کارآمد باید نگاه شد و این را باید به گفتمانی تبدیل کنیم تا زنده شود.
وی با اشاره به اینکه ماههای خودسازی انسان در پیش است و باید آدمی سعی کند خود را برای این ماهها آماده سازد، افزود: این ماهها به عنوان حرم زمانی خداوند محسوب می شود و انسان باید سعی کند برای ورود به آن خود را پاکیزه و تطهیر کند،همت بلند و جلوگیری از هوای نفس و شهوات از جمله کارهایی است که باید در نظر داشته باشیم.
امام جمعه گنبدکاووس در ادامه با تاکید بر تلاش و کوشش برای ساخت زندگی خوب در سال جدید، خاطر نشان کرد: صله رحم را فراموش نکنید در روایت بسیاری از افزایش طول عمر خبرداده اند و قطع آن عقوبت دارد.
وی در اولین نمازجمعه سال 96 با تاکید بر توجه به برنامه ریزی برای سال جدید و ضرورت شناسایی استعدادها و شناخت فرصت ها، افزود: سعی کند انسان معارف الهی را بشناسد و خود را لحظه به لحظه به خداوند بیشتر نزدیک کند، این امر با برون رفت از دام های شیطان و یادآوری فرصت های کم در دنیا امکان پذیر است.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه شیطان کارش این است که توبه ها را به تاخیر بیاندازد، گفت: سال جدید را سال رویش و جوانه زدن است و همیشه جامعه و بنایی مستحکم می شود که از تغییر خود آغاز کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو