گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 3444

31 فروردین 1403 20:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان مطرح کرد؛ بازرسی 280 نازل عرضه سوخت مایع/ نمونه برداری و آزمون خمیر نان 30 نانوایی

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان از بازرسی 280 نازل عرضه سوخت مایع در شرق گلستان با هدف جلوگیری از کم فروشی خبر داد و گفت: پس از بازرسی از 215 نازل بنزین و 65 نازل گازوئیل، هیچ یک کم فروشی نداشته اند.

به گزارش قابوس نامه ، سید علی جعفری ایوری با بیان اینکه در سال 95 پیش بینی می شد که 150 نازل های سوخت مایع با هدف جلوگیری از کم فروشی بازرسی انجام بگیرد، گفت:در سال 95 این اداره از 280 نازل عرضه سوخت مایع که 215 نازل بنزین و 65 نازل گازوئیل بودند بازرسی انجام گرفت که نتایج نشان داد هیچ یک کم فروشی نداشته اند.

نمونه برداری و آزمون خمیر نان 30 نانوایی

جعفری ایوری با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات اداره استاندارد در سال 95  نمونه برداری از خمیر نان در نانوایی ها و انجام آزمون پلانکیت با هدف اطمینان از سلامت نان های عرضه شده است، افزود: از خمیر نان 30 نانوایی نمونه برداری انجام شد که نتایج آزمون، فقدان بلانکیت را تائید نمود و از سلامت نان های عرضه شده اطمینان حاصل شد که تعداد نانوایی های آزادپز 8 عدد و تعداد دولتی پز 22 عدد است.

وی در ادامه به پیش بینی بررسی نانوایی های شرق استان از نظر تناسب نوع آرد و نان پخت شده به تعداد 20 نانوایی با هدف ارتقای کیفیت نان اشاره کرد و افزود: اداره استاندارد در سال 95 از 30 نانوایی در شرق استان بازرسی به عمل آورده که در تناسب نوع آرد مصرفی در تمامی واحد های نان لواشی ، سنگک و تافتون عدم انطباق وجود داشته است.

آموزش 2 هزار و 410 نفرساعت مدیران کنترل کیفیت در سال 95

رئیس اداره استاندارد شرق گلستان میزان آموزش مدیران کنترل کیفیت در سال 95 را 2 هزار و 410 نفر ساعت در سال 95 عنوان کرد و افزود: در سا ل 95 در بحث آموزش میزان 140 ساعت برنامه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه پیش بینی شده سال 95، 23 مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کالا و محصولات در نظر گرفته شده بود که 25 مورد انجام گرفته، گفت: در سال 95 میزان 45 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کالا و محصولات تمدید شده است.

جعفری در ادامه افزود: از 251 واحد های تولیدی تحت پوشش، بازرسی فنی انجام شد و 358 مورد نیز نمونه برداری از مراکز تولیدی و میزان 7 مورد بازرسی فنی از تاسیسات گاز پرکنی تحت پوشش این اداره نیز بازرسی انجام شده است.

34 مورد بازرسی از واحدهای خدماتی

وی با اشاره به بازرسی فنی از واحد های خدماتی مانند شهربازی و سردخانه ها، افزود: پیش بینی اعلام شده در برنامه 33 مورد بوده است که امسال 34 مورد انجام گرفته، همچنین بازرسی فنی انرژی صنایع انرژی بر در برنامه 15 مورد بوده که 2 مورد آن محقق شده است.

سید علی جعفری ایوری با بیان اینکه طی بازرسی ها مربوط به تولید ملی موسوم به طرح طاها،افزود: 2 هزار و 950 مورد بازرسی طی این طرح در سال 95 انجام شده است.

انجام 540 آزمون از نازل خای جایگاه عرضه سوخت مایع
وی با بیان اینکه اداره استاندارد در راستای محور اندازه شناسی از نازل های جایگاه عرضه سوخت مایع و باسکول های ثابت همکف و سایر وسایل سنجشی آزمونی می گیرد، گفت: در سال گذشته میزان 540 آزمون از نازل های جایگاه عرضه سوخت مایع، 179 مورد از باسکول های ثابت همکف، و 2 هزار آزمون و علامت گذاری از سایر وسایل سنجش انجام گرفته است.

رئیس اداره استاندار شرق گلستان در ادامه گفتگو با قابوس نامه، افزود: در راستای وظایف اداره استاندارد با محوریت تایید صلاحیت، یک مورد صدور تایید صلاحیت و یک مورد نیز تمدید آن انجام گرفته است و هچنین تعداد 11 آزمون تعیین ماهیت نیز بخشی از فعالیت این اداره بوده است.

گفتنی است اداره استاندارد شرق گلستان از خان ببین تا مراوه تپه را تحت نظر دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو