گروه : مذهبی /

شناسه: 3973

10 فروردین 1403 14:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با حضور مدیرکل اوقاف استان در گنبد برگزار شد؛  همایش خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه شرق گلستان

همایش خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه شرق گلستان ، امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان در امام زاده یحیی بن زید(ع) برگزارشد.

به گزارش قابوس نامه، در این همایش مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خدمت به امامزادگان را توفیقی عنوان کرد که خدام برای خدمت به فرزندان اولیاء خدا به دست آورده اند.

حجه الاسلام سیف الله سهرابی ارادت به فرزندان اولیاء را ارادت به خود اولیا دانست و افزود: حال که این توفیق نصیب ما شده است باید مسئولیتی را برای خود تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: این مسئولیت از فضاسازی و زیبا سازی امامزادگان تا تعریف ساختار و تاکید بر اجرای آن است و هر کس باید در محدودۀ خدمت خود پاسخگو باشد.

سهرابی با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در ایجاد شغل اذعان کرد: خدمت در حوزه ای زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی است و نیازمند است در هر بخش قانون و نظم آن مکان مورد توجه باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در مورد وقف نیز گفت: متخصصان هر حوزه می توانند موقوفاتی در حوزه خود داشته باشند تا کاربری تر باشد مثلا پزشکان در حوزه سلامت و فعالان در حوزه فرهنگ در این حوزه موقوفاتی داشته باشند.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این همایش با اشاه به اهمیت توسل به اهل بیت ، امامزادگان را یکی از خانه های اولیای دین هستند و اینجا خدمت بی ادعا تر اتفاق میفتد.

حجه الاسلام محمود ترابی با عنوان این مطلب که برخی گمان می کنند اگر کسی ولی خدا را تقویت کند عملی خلاف توحید است درحالیکه اینجا محل تولید و قطب تولید دینداری است و اینها اسباب لطف خداوند هستند که در حکمت خدا قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: ما همگی از اسبابی که خداوند قرار داده است استفاده می کنیم و مسبب اصلی این الطاف را خداوند می دانیم.

حجه الاسلام ترابی با رد این تفکر که توحید تحث تاثیر واسطه است گفت: استفاده از اسباب استفاده از حکمت بالغۀ الهی است و آن تفکری که این را رد می کند مانند عربستان خود محل تقویت طاغوت است و تصوی می کنند که خادم حرم است و اگر کسی به زیارت پیامبر(ص) بر ود آن را منافق می شمارد.

وی ادامه داد: نفاق اصلی را خود اینها دارند که به جای تکیه بر توحید بر دشمن تکیه دارند.

گفتنی است در پایان همایش غبار روبی این بقاع متبرکه با حضور خدام و مسئولین حاضر در همایش انجام شد.

انتهای پیام/

 

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو