گروه : یادداشت /

شناسه: 4053

31 فروردین 1403 06:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آنچه از رئیس جمهور انتظار می رود؛ اعتماد دوم ملت یعنی دوبرابر شدن تعهد دولت

روحانی به مدت 4 سال رئیس جمهور این کشور انتخاب شده است و خودش از همه بهتر می داند که مطالبات مردم با انتخاب دوبارۀ او، جدی تر شده است، انتخابی که باعث می شود تمام جامعه یک پارچه برخیزند و از رئیس جمهور مطالبه کنند، در این 4 سال چه کاری انجام خواهی داد؟ و این یعنی دوبرابر شدن تعهد دولت.

به گزارش قابوس نامه، روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب، باید در میان مردم حاضر شود و مشکلات آنها را بررسی کند و در خط ولایت طی مسیر کند که اگر غیر این باشد قطعا در مسیری قرار خواهد گرفت که طی این 4 سال مورد انتقاد شدید خود و حامیانش بوده است، و دراین صورت دور نیست آن هنگام که طرفداران و حامیان روحانی وقتی وعده هایی مانند اشتغال، تولید و اقتصاد را زمین مانده مشاهده کنند از او روی برگردانند.
مطالبه گری فراموش نشود
فرقی نمی کند 16 میلیونی باشی یا 23 میلیونی، امروز مطالبه گری از رئیس جمهور برای عمل به وعده هایش و فراموش نکردن آنها یک امر مهم است، زیرا 4 سال به سرعت می گذرد و اگر عمل به وعده ها نشود، بی اعتمادی به کشور باقی می ماند.
و اما در استان گلستان
حجت الاسلام روحانی در گلستان وعده های بسیاری داشته است که در جایی هم  آیت الله نورمفیدی زبان به اعتراض می گشاید و می گوید: دولت به برخی از وعده های  خود در این استان عمل نکرده است"، وعده هایی مانند خط ریلی، پتروشیمی، منطقه آزاد و بسیاری دیگر از این موارد که اقتصاد این استان را البته اگر در مدیریت مشخصی قرار بگیرد، متحول خواهد کرد.
پیشنهاد می شود از همین امروز گروههای مطالبه گری و نقد منصفانه و ارائه راهکار به ریاست جمهوری برای عمل درست به وظایفش تشکیل شود، تا او را در اداره کشور یاری کنند، این مسئله نباید با خط کشی ها فراموش شود، چون عده ای سعی دارند با خط کشی بین 16 میلیون و 23 میلیون برخی مطالبه ها را  به انزوا بکشانند.

انتظارات گنبدی ها
در گنبدکاووس نیز یکی از مطالبات مردم شاید حضور رئیس جمهور باشد چرا که با توجه به اینکه گنبدکاووس یکی از بیشترین آرا را چه در سال 92 و چه در سال 96 به روحانی داده است می بینیم او در 4 سال گذشته به این شهر سفری نداشته است و انتظار می رود در 4 سال باقی مانده سفری به این شهرستان داشته باشد و از نزدیک به اوضاع روستاهای محروم این منطقه واقف شود.
یکی دیگر از مطالبات مردم گنبدکاووس این است که مسئله واگذاری اسبدوانی باید به سرانجام خود برسد و دولت کمک کند این شهر را که مرکز والیبال و اسبدوانی است؛ در این راستا ارتقاء بخشد.
این شاید یکی از خواسته هایی باشد که مردم با توجه به استعدادها و ظرفیت های خود درخواست کرده اند و در کنار آن پیگیری روند احداث مرکز جامع سرطان در شهرستان گنبد که یکی از بزرگترین مراکز ابتلاء به سرطان است از اصلی ترین نیازهای این منطقه می باشد.
احداث خط ریلی مواصلاتی به اینچه برون و اتصال گنبدکاووس به شبکه ریلی، احداث جاده نفت نیز از انتظارات شهروندان گنبدی است که نیاز است رئیس جمهور به این مسائل در مدت باقی مانده از وقت خود رسیدگی کند.

بدانیم پاسخ به نیازهای بحق مردم پاسخ به اعتماد دوباره ای است که آنها به دولت کرده اند و این امر نیاز به حضور در میان مردم است نه تنها اکتفا به مصوبه ها و طرح هایی که در مرکز مطرح می شوند و ممکن است در حصار کاغذ باقی می مانند.

یادداشت از ؛ محسن نادران
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو