گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4150

01 اردیبهشت 1403 05:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه موقت گنبدکاووس؛ برخی از جریانات سیاسی در حال جدایی خط امام از خط انبیا هستند

امام جمعۀ موقت گنبدکاووس در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد قائمیه شهرستان برگزار شد گفت: امام باعث زنده شدن اسلام شد و اسلام با قیام امام خمینی به میدان و صحنه آمد ولی امروز برخی جریانات سیاسی و مدعیان خط امام در حال جدایی آن از خط انبیا هستند.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام علی اکبر نصرتی با عنوان این مطلب افزود: اساسی ترین جهت گیری اسلام و قرآن این است که مردم با خدا باشند و در برابر طاغوت صف آرایی کنند و سخنان و جهت گیری امام خمینی (ره ) هم با خدا بودن و قیام برای خدا بود.
اسلام ناب محمدی بدون امامت و ولایت و رهبری محقق نمی شود
وی ادامه داد: امروز می بینیم که برخی با رنگ عوض کردن و تغییر موضع خود نسبت به اسلام در تلاش هستند تا با شعارهای خود جمعی دیگر را از اسلام و انقلاب دور کنند؛ اسلامی که خمینی کبیر مطرح می کرد، اسلام ناب محمدی بود و این اسلام بدون امامت، ولایت و رهبری تحقق نمی یابد چرا که اصل ولایت فقیه نیز همان اسلام ناب محمدی است.
برنامه های اقتصادی ما موجب تفاوت فاحش طبقاتی است
حجه الاسلام نصرتی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، برنامه های اقتصادی ما موجب تفاوت فاحش طبقاتی شده است و می بینیم بعضی از مسئولین حتی نام محرومین و مستضعفین را حذف کرده و واژه آسیب پذیر را جایگزین کرده اند!
امام جمعه موقت گنبد ادامه داد: شاید نام محروم و مستضعف تغییر کرده باشد ولی هنوز محرومین و مستضعفین در جامعه ما وجود دارد و عده ای در دل معدن با حقوق 800 هزار تا یک میلیون تومان تلاش می کنند در حالی که در مقابل کسانی هستند که با تحمل نه چندان زحمتی حقوق های نجومی می گیرند و تفاوت طبقاتی در کشور ایجاد شده است.
نصرتی با اشاره به کپی برداری غلط از احزاب و گروههای سیاسی سایر کشورها در ایران اذعان کرد: متاسفانه بخاطر این کپی برداری غلط جامعه ما به حاشیه کشیده شده است و در حالیکه در سایر کشورها احزاب در منافع ملی و قانون اساسی وحدت دارند احزاب کشور ما به جان قانون اساسی و منافع ملی افتاده اند، چزی که با خط امام (ره) مغایرت دارد.
 جهت گیری مدعیان خط امام ، نسبت به آمریکا شفاف تر شود
وی در بخش دیگری از سخنانش با عنوان این مطلب که عده ای نان امام (ره) را میخورند و به وسیله خط امام با ولایت فقیه زاویه می گیرند اظهار کرد:  ما اگر مدعی خط امام هستیم باید جهت گیری خود را نسبت به آمریکا و مردم شفاف تر بیان کنیم و در هر پست و مقامی که هستیم به حرف امام جامۀ عمل بپوشانیم.
قرآن در کف زندگی مردم نیست
نصرتی در ادامه گفت: اگر امروز در جامعه مشکلاتی وجود دارد به این خاطر است که قرآن در کف زندگی مردم نیست و در طول تاریخ استعمارگران منافع خود را در این می دانستند که قرآن به کتاب شخصی تبدیل شود تا رابطه شخص با خدا و قرآن در حوزه فردی محدود شود.
امام جمعه موقت گنبد یادآور شد: استعمارگران همۀ مسائل شخصی، سیاسی و اقتصادی را در اختیار حکومت می دانند و بر این باورند که قرآن مخدر جامعه است و فقط باید در مناسبات از آن استفاده شود.
وی خاطر نشان کرد: امام راحل با زنده کردن اسلام ثابت کرد که دین اسلام و قرآن برای نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه بهترین حرفها را دارد و دینی جامع برای همه زمانها و مکانها است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو