گروه : اجتماعی /

شناسه: 4546

31 فروردین 1403 03:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس مطرح شد؛ وضعیت نامناسب مدارس شهرستان/ طرح تبدیل به احسن کردن املاک آموزش و پرورش

 جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس که امروز در فرمانداری شهرستان گنبد برگزار شد، ضمن ارائۀ گزارشی از عملکر آموزش و پرورش، وضعیت نامناسب مدارس شهرستان و طرح تبدیل به احسن کردن املاک آموش و پرورش مطرح شد.

به گزارش قابوس نامه، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این نشست گفت: باید از کلیه ظرفیت های شهرستان چه در حوزۀ دولتی و چه اولیای دانش آموزان و خیرین استفاده شود تا کاستی های بخش آموزش و پرورش جبران شود.

عبدالقدیر کریمی افزود: در جت بهبود وضعیت این حوزه طرح تبدیل به احسن ملاک آموزش و پرورش مطرح شده است که در این طرح ، خط قرمز و مسئلۀ مورد توجه ما استفاده از این ظرفیت برای ارتقاء سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان برای تدارک شرایط بهترتحصیل است.

وی در ادامه گفت: در این طرح هفت قطعه زمین که با توجه به متراژ یا مکانی که قرار دارند فاقد شرایط احداث مدرسه هستند مشص شده است تا از طریق تبدیل به احسن کردن آنها در جهت بهسازی دیگر مدارس اقداماتی انجام شود.

همچنین در دستور کار این جلسه تجاری سازی هشت باب مدرسه و ساختمان متعلق به آموزش و پرورش در شهر گنبد مطرح شد که در این رابطه نیز فرماندار ویژه گفت: مدیران آموزش و پرورش امروز به این نتیجه رسیده اند که چاره ای نیست و این کار باید انجام شود تا از طریق این ظرفیت ها برای افزایش سرانۀ آموزشی و تحصیل در مدارس بهتر آرامش خاطر خانواده ها و دانش آموزان تامین شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات و طرح ها با رعایت قوانین و حفظ سرانۀ آموزشی انجام خواهد شد.

کریمی گفت: برادران ابراهیمی از خیرین شهرستان گنبد و صاحبان کارخانۀ صباح نیز جهت ساخت مجمتع آموزشی استاندارد که آموزش های ویژه برابر با استانداردهای آموزشی درآن ارائه شود، اعلام آمادگی کرده اند که برای دانش آموزان با استعداد ، نخبه و کم بضاعت ساخته شود.

فرماندار ویژه گنبد ادامه داد: اگر این مسئله در شورای آموزش و پرورش به تصویب برسد زمینی به مساحت 2هکتار در قالب طرح تبدیل به احسن کردن ملاک و اراضی آموزش و پروش که در جوار هنرستان شهید باهنر قرار دارد که به لحاظ کیفیتی برای این مجتمع در نظر گرفته شده است و تلاش می کنیم زودتر این اتفاق بیفتد.

وی بر لزوم اختصاص جایگاهی مناسب برای کانون بازنشستگان تاکید کرد و گفت: بازنشستگان از ما انتظار دارند و انتظار به حقی است چرا که آنها شان و جایگاه بالایی دارند و امیدواریم با اختصاص یک زمین و کمک به ساخت کانون ، مکانی  برای حوزۀ فعالیت آنها مهیا شود.

معاون استاندار گستان ارزیابی مدیران آموزش و پرورش را نیز بسیار دارای اهمیت دانست و افزود: ارزیابی مدیران باید بر اساس شاخص های صرف مدیریتی و آموزشی انجام شود و قطعا مدیران موفق باید تشویق و حتی ارتقاء داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد با توجه به عملکرد آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش قطعا ارتقای رتبه های شهرستان را مدیون فعالیت های خوب این بخش هستیم که قابل تقدیر است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این جلسه گفت: با وجود برخی مشکلات در سامانۀ سناد تاکنون مشخصات 19 هزار و 273 دانش آموز توسط مدارس، در این سامانه ثبت شده است که از این تعداد 12 هزارو 318 نفر در مقطع ابتدایی و حدود 7 هزار نفر در دوره های متوسطه هستند.

فرج الله رزاقی همچنین به ارتقای میانگین نمرات پایۀ سوم متوسطۀ دوم گفت: در این شاخص گنبد پس از شهرستان آق قلا در جایگاه دوم قرار دارد.

وی افزود: با این میانگین معدل در شهرستان که 13.68 درصد است گنبد در بین 694 شهرستان کشور در جایگاه 104 قرار دارد که نسیت رتبۀ به سال گذشته که 197 کشوری بود 93 پله صعود داشته است.

رزاقی ادامه داد: اگر مدارس غیردولتی ما تلاش بیشتری کنند این میانگین بهتر خواهد شد چرا که این ارتقاء بخاطر تلاش مدارس دولتی ماست.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر آموزش و پرورش گنبد در رابطه به مدارس هیئت امنایی نیز گفت: نظارت این مدارس، امسال بیشتر خواهد شد و شهریۀ این مدارس نیز همان شهریۀ سال گذشه است و تغییری نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو