گروه : اقتصادی /

شناسه: 4556

29 اسفند 1402 13:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس خبرداد: افزایش 95 درصدی اعتبارات تملک دارایی شهرستان گنبد

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس امروز در جلسه مشترک ستاد نماز جمعه با شورای اداری شهرستان از افزایش 95 دردصدی اعتبارات تملک دارایی شهرستان گنبد نسبت به سال 95 خبر داد.

به گزارش قابوس نامه،عبدالقدیر کریمی با اعلام این خبر تصریح کرد: در سال گذشته اعتبارات شهرستان گنبدکاووس در حوزه تملک دارایی ۵۲ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۰۱ میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم در حوزۀ تخصیص اعتبارات نیز بتوانیم جذبی متناسب با ظرفیتهای شهرستان داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب و برق رسانی به روستا ها اذعان کرد: بخشی از این مشکلات با تعامل و همکاری مدیران مربوطه حل شده است.

کریمی همچنین از سرمایه گذاری یک شرکت بنگلادشی در شهرستان خبر داد که قرار است امکان استفاده از انرژی خورشیدی با اعتبار هزار میلیارد ریال در گنبدکاووس انجام شود.

آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه استحصال ید باظرفیت 450 تن درسال از دیگر طرح هایی بود که کریمی به آن اشاره کرد و گفت: این کارخانه با اشتغالزایی 110 نفر و با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریال در بخش محروم داشلی برون، کلنگ زنی شد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه با اشاره به سالروز اقامۀ اولین نمازجمعه در کشور بر اهمیت این نماز گفت: نماز جمعه باید تا حدودی ارتقاء معنویت ،اخلاق و تقوای مردم را تامین کند و این جایگاه سیاسی حلقۀ اتصال با مردم است و تریبونی برای مردم و مسئولین است.

وی بر لزوم اجرای وظایف این جایگگاه تاکید کرد و گفت: اگر این وظایف به درستی انجام شودف ستاد نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی در میان مردم خواهد بود.

در این نشست رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبد نیز از اجرای 25 برنامه  به مناسبت سالرزو اقامۀ اولین نماز جمعه خبرداد و گفت: این برنامه ها شامل دیدار جوانان با امام جمعه ، مسابقات ورزشی، مراسم دعای ندبه در امامزاده یحیی بن زید(ع) ، برپایی ایستگاه صلواتی، ایجاد نمایشگاه محصولات فرهنگی ، مشاوره درمانی و روانشناسی پیاده روی خدام به سمت امام زاده یحیی بن زید(ع)، غبارروبی مزار شهدا و پیاده روی هیئت های مذهبی مساجد به سمت مصلی در روز جمعه 5 مرداد ، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با خانواده حادثه معدن زمستانه یورت آزادشهر و واقعه منا است.

حجت الاسلام علی فتحی  در ادامه حضور کاروان فرهنگی آستان قدس رضوی  با نام " زیرسایۀ خورشید در 13 مردادماه در شهرستان را یادآور شد و گفت: با حضور این کاروان عصرهمین روز در پارک امام رضا(ع) واقع در محله سیدآباد پرچم امام رضا(ع) برافراشته خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو