گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4562

29 اسفند 1402 13:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

واکنش امام جمعه گنبد به تصویب تحریم های جدید آمریکا؛ چهرۀ آمریکا برای دیرباوران نیز آشکار شد/ آمریکا باید تنبیه شود

امام جمعۀ شهرستان گنبدکاووس در واکنش به تصویب تحریم های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا گفت: آمریکا تا حدی آشکارا دشمنی کرده و روحیۀ وحشیگری خود را نمایان کرده است که حتی دیرباورترین آدمها که ممکن است اعتمادی به آمریکا داشته باشند نیز به آن پی بردند و این مایۀ خیر برای کشور و انقلاب ماست.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام محمود ترابی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امام عزیز ما از همان ابتدا فرمودند که رابطه با آمریکا رابطۀ گرگ با میش است و در واقع نگاه آمریکا به ما نگاه گرگ به طعمه است نه نگاه به یک کشور مستقل و طبعا وظیفۀ ماست که این پیمان شکنی آمریکا ، وفاداری ایران به برجام و در واقع روحیۀ ویژۀ استکبار جهانی را به مردم یادآور شویم.

وی با تاکید بر تکیه بر دورن و پررنگ کردن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: هیچگاه نباید از دشمن توقع خیررسانی داشته باشیم و در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز در این چند سال شاهد تاکید بر عدم اعتماد به آمریکا بودیم.

حجه الاسلام ترابی اذعازن کرد: تجاوز گری آمریکا تمام شدنی نیست و ما نباید دچار ضعف در دیپلماسی باشیم و باید این مطلب را به مستضعفین جهان و حتی کشورهای اروپایی برای تنها گذاشتن آمریکا برسانیم.

امام جمعۀ گنبدکاووس مقابلۀ با آمریکا را مقابلۀ غیرمتقارن عنوان کرد و افزود: چون آنها دارای اقتصاد برتر هستند قطعا مقابله با تحریم تقابلی غیرمتقارن است و ما باید با تقویت روحیۀ انقلابی و قدرتمان در منطقه و راهبردهایی که داریم با آنها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: باید فضا را به سمت مقاومت و ضربه زدن به اهداف و منافع آمریکا در همۀ دنیا و البته به طور ویژه در منطقه باشیم تا آنها تسلیم مسیر درست شوند.

حجه الاسلام ترابی یادآور شد: ما از زاویۀ دولت هزینه ای را که ملت ما به واسطۀ مذاکرات با دشمن باید می داد را هزینه کرده ایم و در حال حاضر باید با دقت عمل رفتار کنیم تا سودی را که باید به دست بیاوریم را به اندازه ای که توانایی داریم از دست ندهیم.

وی خاطر نشان کرد دولت باید دیپلماسی فعالی داشته باشد چرا که طرف قرارداد ما یک کار بین المللی است و دولت باید در دیپلماسی خود با ایجاد تفکیک و فاصله بین کشورهای غیرمتعهد و همچنین اروپایی اقدامات لازم را انجام دهد و این بدعهدی را تنها با آمریکا نسجد، آمریکا را باید با ضربه زدن در منطقه تنبیه کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو